Az Egyesült Államokban tavaly több, mint 2700 tejgazdaság állt le a termeléssel, mely közel 7%-os csökkenésnek tudható be. Van olyan állam, ami nem számolt be csökkenésről, növekedés azonban sehol sem történt – állítja az USA Mezőgazdasági Minisztériuma.
A nemzet legnagyobb tejtermelő államai – Wisconsin, Pennsylvania és Kalifornia, – jelentős csökkenést tapasztaltak a tejtermelők számában.
Wisconsin, a nemzet legnagyobb tejtermelője közel 600 gazdaságot vesztett el, melyet Pennsylvania követ; ahol 370 gazdaság zárta be kapuit.
A michigani tejtermelők száma 13 százalékkal csökkent. Emellett New York államban – ami szintén az egyik vezető tejtermelő – is csökken a termelés.
„A legmeglepőbb statisztika szerint most 33.438 gazdaságunk van az államban, ami mintegy 2100-al kevesebb, mint 2012-ben. Ez az eddig tapasztalt legnagyobb csökkenés két évtized alatt, a százalékos veszteség pedig folyamatosan növekszik”
– mondta David Fisher, a New York Farm Bureau elnöke.
Az USDA a bezárások nagy részét „depressziós farmgazdaságnak” nevezi, valamint beszél a növekvő munkaerőköltségekről, ami megnehezíti a gyártók számára, hogy üzleti tevékenységüket rendületlenül folytassák.
Az ágazat romlása tavaly több, mint 1,1 milliárd dolláros bevételkiesést jelentett. Az amerikai tejtermelők szerint a termelés csökkenése a tej átlagárát tükrözi, mely az elmúlt hónapokban tetőzik az államokban.
Az iparág elemzői szerint az emberek nem csak a tej ára miatt nem veszik a termékeket, hanem mert kezd minél elterjedtebb lenni az iparral kapcsolatos kegyetlenség, az állatkínzás, a rengeteg antibiotikum és a rossz minőségű étel, amit a tehenek kapnak.
Humánus tej alternatívák
Míg a tejtermékek értékesítése egyre kevésbé felkapott; a növényi alapú opciók jelentős kereskedelmi fellendülést mutatnak.
A Mintel adatgyűjtő ügynökség szerint a tejmentes növényi termékek eladása 2012 és 2017 között 61 százalékkal nőtt. Az iparág most már több, mint 2 milliárd dollárt ér.
„Míg a mandula, a kókusz és a szójatejek a növényi “tejtermékek” legnépszerűbb ízei, már más diófélékből és növényi alapokból – beleértve a pekándiót, a quinoát, a mogyorót és a lenmagot is – egyre több tejpótló termék készül”
– mondta Megan Hambleton, a Mintel egyik elemzője.
„Mind a már befutott, mind az új márkák kihasználják a növekvő keresletet a tejpótló termékekre. Jóslataink szerint az ipar új gyártói számára a kesudió és a rizs teszik majd lehetővé az áttörést; legyőzve a szójából készült termékeket, melyekből máig a legtöbb terméket gyártják.”
Hambleton szerint az innováció „katalizátor” lesz a tejmentes szegmensek előremozdításában.
Forrás: livekindly.co