Állatok

Múlt évben közel 3000 tejipari farm zárt be az USA-ban

A vásárlók egyre inkább a növényi alternatívákat választják.

2700 tejipari farm zárt be az USA-ban 2018ban

Az Egyesült Államokban tavaly több, mint 2700 tejgazdaság állt le a termeléssel, mely közel 7%-os csökkenésnek tudható be. Van olyan állam, ami nem számolt be csökkenésről, növekedés azonban sehol sem történt – állítja az USA Mezőgazdasági Minisztériuma.

A nemzet legnagyobb tejtermelő államai – Wisconsin, Pennsylvania és Kalifornia, – jelentős csökkenést tapasztaltak a tejtermelők számában.

Wisconsin, a nemzet legnagyobb tejtermelője közel 600 gazdaságot vesztett el, melyet Pennsylvania követ; ahol 370 gazdaság zárta be kapuit.

A michigani tejtermelők száma 13 százalékkal csökkent. Emellett New York államban – ami szintén az egyik vezető tejtermelő – is csökken a termelés.

„A legmeglepőbb statisztika szerint most 33.438 gazdaságunk van az államban, ami mintegy 2100-al kevesebb, mint 2012-ben. Ez az eddig tapasztalt legnagyobb csökkenés két évtized alatt, a százalékos veszteség pedig folyamatosan növekszik”

– mondta David Fisher, a New York Farm Bureau elnöke.

Az USDA a bezárások nagy részét „depressziós farmgazdaságnak” nevezi, valamint beszél a növekvő munkaerőköltségekről, ami megnehezíti a gyártók számára, hogy üzleti tevékenységüket rendületlenül folytassák.

Az ágazat romlása tavaly több, mint 1,1 milliárd dolláros bevételkiesést jelentett. Az amerikai tejtermelők szerint a termelés csökkenése a tej átlagárát tükrözi, mely az elmúlt hónapokban tetőzik az államokban.

Az iparág elemzői szerint az emberek nem csak a tej ára miatt nem veszik a termékeket, hanem mert kezd minél elterjedtebb lenni az iparral kapcsolatos kegyetlenség, az állatkínzás, a rengeteg antibiotikum és a rossz minőségű étel, amit a tehenek kapnak.

A növényi tej egyre népszerűbb, tejipar eladás csökken

Humánus tej alternatívák

Míg a tejtermékek értékesítése egyre kevésbé felkapott; a növényi alapú opciók jelentős kereskedelmi fellendülést mutatnak.

A Mintel adatgyűjtő ügynökség szerint a tejmentes növényi termékek eladása 2012 és 2017 között 61 százalékkal nőtt. Az iparág most már több, mint 2 milliárd dollárt ér.

„Míg a mandula, a kókusz és a szójatejek a növényi “tejtermékek” legnépszerűbb ízei, már más diófélékből és növényi alapokból – beleértve a pekándiót, a quinoát, a mogyorót és a lenmagot is – egyre több tejpótló termék készül”

– mondta Megan Hambleton, a Mintel egyik elemzője.

„Mind a már befutott, mind az új márkák kihasználják a növekvő keresletet a tejpótló termékekre. Jóslataink szerint az ipar új gyártói számára a kesudió és a rizs teszik majd lehetővé az áttörést; legyőzve a szójából készült termékeket, melyekből máig a legtöbb terméket gyártják.”

Hambleton szerint az innováció „katalizátor” lesz a tejmentes szegmensek előremozdításában.

Forrás: livekindly.co


 

Oszd meg - 1 kattintás!
Prove.hu
Klau

Klau

Publicista
21, vegan ELTE TTK