Most olvasott cikk
A TEJ HALOTT: a világ legnagyobb tejipari vállalata hatalmasat bukott

A TEJ HALOTT: a világ legnagyobb tejipari vállalata hatalmasat bukott

A Fonterra, a világ legnagyobb tejipari vállalata a cég történetében először hatalmas bukást könyvelt el a 2017-2018-as évben.

Az új-zélandi óriásvállalat 1 év alatt kb. 130 millió dollárral maradt el a várt profittól.

A Fonterra egy olyan vállalat, amely tejet és tejtermékeket vásárol új-zélandi gazdálkodóktól, és mindezt külföldi cégek számára értékesíti. A 17 éves fennállása óta most először volt vesztesége.

A növényi tej átveszi a hatalmat

Nem a Fonterra az egyetlen, aki áldozatul esik a változó keresletnek. Világszerte minden tejipari vállalat megérezte, hogy a tej ideje lejárt.

Az idei év elején a Dean Foods, Amerika legnagyobb tejipari vállalata bezárta az Illinois-i tejüzemét, és felbontotta a szerződéseit a termelőkkel, mert állításuk szerint “többé nincs kereslet a tejre”.

A vállalat ugyanakkor bejelentette, hogy sokkal jobban fognak mostantól koncentrálni a vegán, len alapú tej és joghurt termékeikre, mint a Good Karma Foods.

Sőt, még a joghurtjairól híres Danone is közel 60 millió dollárt fektetett a növényi tejgyártásba, valamint leállította az egyik állati eredetű tejmárkáját, a Stonyfieldet.

90 éves vállalat váltott növényi tejekre

Az Elmhurst Dairy egy 90 éves múlttal rendelkező tejipari vállalat, amelyet 1925-ben Max és Arthur Schwartz alapított. Eleinte 200 tehénnel dolgoztak és kézzel palackozták az összes eladásra szánt tehéntejet. A 2000-es évektől kezdve csökkenni kezdett a kereslet, ahogy a fogyasztók etikusabb és fenntarthatóbb döntéseket hoztak az étrendjük terén.

2016-ban növényi alapú tejtermékekre váltottak, mert ebben látják a jövőt. Ma, Henry Schwartz (Max Schwartz fia) vezeti a vállalatot, és állítása szerint újra virágzik az üzlet.

Csökkenő kereslet

Míg az állati eredetű tejtermékek fogyasztása 2011 és 2015 között 13%-kal csökkent, a növényi alapú alternatívák 1,4 milliárd dolláros iparággá váltak.

Egy 2016-os Nielsen-felmérés szerint sok ember úgy véli, hogy a növényi tejek egészségesebbek, ugyanis gyakran kevesebb kalóriát, koleszterint és zsírt tartalmaznak, mint a tehéntej. A jelek szerint azonban elsősorban etikai okokból nő a kereslet a növényi termékekre. Sokan az állathasználat ellen lépnek fel a fogyasztási szokásaik megváltoztatásával. A számok alapján ez bejött.

Egy 2013 USDA jelentés szerint a tejfogyasztás évtizedek óta csökken, minden generáció egyre kevesebb tejet fogyaszt. A CBS New York arról számolt be, hogy 1970 óta 70%-kal csökkent a tejfogyasztás, és a farmerek folyamatosan küszködnek, hogy elegendő profitot szerezzenek.

A jövő tejtermékei nem tejből készülnek

Egy 2017-es tanulmány szerint az előző évhez képest több mint 20 százalékos növekedést értek el a tejalternatívák, mint például a vegán sajt, fagylalt és joghurt. Összesen több mint 700 millió dollárt költöttek az amerikai fogyasztók ilyen termékekre.

Ezek a fogyasztói változások ugyanakkor csodálatos hírek a tejelő állatok számára is, akiket ma a tejipar gépként használ, elrabolják tőlük újszülött borjaikat és természetes élettartamuk negyedét sem élik meg.

Nézd meg magad:


 

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének