Most olvasott cikk
Egy szupermarket szerint a vegán eladások növekednek, a húsipar haldoklik

Egy szupermarket szerint a vegán eladások növekednek, a húsipar haldoklik

sainbury's vegán eladások növekednek a húsipar haldoklik

A Sainsbury’s brit szupermarket szerint a hús eladott mennyisége folyamatosan csökken.

A kiskereskedelmi óriás erre úgy reagált, hogy a vegán termékeit a húsos termékei mellett helyezte el annak reményében, hogy új rétegekhez is eljuttatják kínálatukat. Mára már 20 Sainsbury’s üzletben 26 alternatíva megtalálható az új helyén (a húsos termékek mellett), melyek közt van vegán kolbász, burger és egyéb húspótló termékek is.

A vegánság feltörőben

„Vállalkozást hoztunk létre a jövő kihivásából, melynek legnagyobb kérdése az volt, hogy ha egyre kevesebb húst adunk el, mit adunk helyette?”

– nyilatkozta a The Telegraph-nak James Hamilton, a Sainsbury’s munkatársa.

„Alternatív fehérjékkel és növényi alapú termékekkel egészítjük ki kínálatunkat. Érdekel minket hogy mi történt, ugyanis az általános piaci dinamika szerint a húsipar hanyatlóban van.”

„A növényi alapú termékeink kibővítése egy módja annak, hogy az embereknek nagyobb választékot és új ötleteket adjunk. Valószínűleg így fontolóra veszik, van-e más módja a dolgoknak, még akkor is, ha nem vásárolnak. Célunk, hogy új emberekhez is eljuttassuk a növényi alternatívákat.”

Növényi alapú értékesítés

Az elmúlt évben Hamilton észrevette, hogy a szupermarketben a növényi alapú termékeket választó fogyasztók száma hirtelen megugrott, a húsmentes termékek értékesítése minden héten 20%-kal emelkedett.

“Ügyfeleink hihetetlen érdeklődést mutattak a növényi alapú ételeink iránt, a jelenlegi húsmentes árú kínálatának eladási rátája minden héten 20%-kal növekszik. Mindig új lehetőségeket keresünk, hogy még nagyobb választékot, jobb minőséget és értéket tudjunk nyújtani, melyre az új Naturli vagdalt és hamburger egy ragyogó példa.”

– nyilatkozza a Sainsbury’s.

A becslések szerint a brit “flexitáriánusok” száma – akiket húscsökkentőként emlegetünk – körülbelül 22 millió körül van. A flexitáriánus és a vegán fogyasztók kérvényezik leginkább a növényi ételek kínálatának bővítését, amire a vállalatok ma már erősen hallgatnak.


 

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.