A horrorfilmbe illő eset még 2018 januárjában történt, ahol – két szerencsés állatot leszámítva – minden ló életét vesztette, akik a Spirit of Tasmania hajón utaztak.
Az állatokat egy tasmán lovaspóló bajnokságot követően szerették volna átszállítani Devonportból Melbourne-be. A TT-Line által üzemeltetett Spirit of Tasmania hajójáraton egy átalakított hűtőkocsiban szállásolták el a lovakat, akik közül másnap reggelre 16 állat életét vesztette. Csupán ketten – Scarlet és Delilah – élték túl az utazást.
Leanne Topfer bíró csütörtökön 29 állatjóléti törvény megsértésében találta bűnösnek a hajójáratok üzemeltetőjét, amit azzal indokolt, hogy a vállalat semmiféle erőfeszítést nem tett annak érdekében, hogy a lovakat egymástól elkülönítve, külön karámokban szállítsák, ahogy ezt a szabályozás előírja, valamint arról sem gondoskodtak, hogy megfelelő szellőzést biztosítsanak az összezsúfolt állatok számára.
A szállítás körülményeivel kapcsolatban kizárólag az egykori ausztrál lovaspóló kapitány, Andrew Williams megjegyzésére hagyatkoztak, aki úgy jellemezte a szellőzést, hogy „elégséges”, de mint később sajnálatos módon kiderült, nem volt az.
A meghallgatások alatt egy élőállat-szállításra szakosodott specialista, aki személyesen is megvizsgálta az átalakított hűtőkocsit, úgy fogalmazott, hogy az állatok lényegében „megfőttek” a trélerben.
Leanne Topfer kihangsúlyozta azt is, hogy amennyiben a szabályoknak megfelelően, külön helyezték volna a lovakat, akkor talán mindannyian túlélik, bár úgy csak 11 állat fért volna el. Scarlet és Delilah a tréler legvégében voltak, ahol talán jobb volt a szellőzés, valamint ők voltak az egyedüli lovak, akiket külön karámban szállítottak.
„Túl sok ló volt a szállítási eszközben és 16-an közülük ki voltak téve heveny hőstressznek és a fulladásnak […] légzőszervi elégtelenségbe haltak bele” – mondta a bírónő.
A TT-Line mind a 29 vádpontban ártatlannak vallotta magát, Williams viszont elismerte bűnösségét az ellene felhozott 17 vádpontban. Ítélet egyelőre sem a hajózási cég, sem Andrew Williams kapcsán nem született. A TT-Line ítélethozatalára december 21-én kerül sor, amennyiben a legfelsőbb bíróság nem határoz máshogy, a cég ugyanis panaszt nyújtott be az intézménynél a meghallgatások egyes aspektusaival szemben.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.