Most olvasott cikk
A TikTokon számolnak le a tejipart érő vádakkal a fiatal gazdák Angliában

A TikTokon számolnak le a tejipart érő vádakkal a fiatal gazdák Angliában

A videós platformra szerveztek egy versenyt, melynek az volt a célja, hogy bemutassa a tejipar igazi arcát, amit a termelők szerint a vegán propaganda nagyon rossz színben tüntet fel.

A fiatal farmeroknak szóló vlogger verseny ötletével a Harrison & Hetherington (H&H), egy nagynevű haszonállat-kereskedő cég állt elő. A felhívás célja az volt, hogy a fiatal gazdálkodók bemutathassák a tejipar igazi arcát ezekben a gondterhes időkben.

A versenyre bárki jelentkezhetett, aki még nem töltötte be a 18. életévét. A nevezéseket a Boots & Heels (Csizmák és Tűsarkak) mezőgazdasági podcast két házigazdája, Rebecca Wilson és Lizzie McLaughin bírálták.

A hölgyek lettek egyébként az idei Women in Farming (Nők a Mezőgazdaságban) kategória nyertesei a Northern Famer Awards-on.

„Soha nem volt még fontosabb, hogy bemutassuk a lakosságnak a brit mezőgazdaság – az ország legnagyobb élelmiszer-termelőjének – fontosságát, mint a mostani nehéz időkben. A fiatal gazdálkodóknak szóló vlogger verseny egy nagyszerű ötlet, hogy biztassa a fiatal mezőgazdászokat, hogy közvetlenül lépjenek kapcsolatba a lakossággal, és alig győzzük kivárni, hogy lássuk a nevezéseket” – nyilatkozta Glynn Lucas, a H&H egyik programszervezője.

Az első helyet és az ezzel járó kicsit több mint 20.000 forintos díjat, valamint az ajándékcsomagot a 11 éves Seth Davidson nyerte Penrith-ből. A fiatal fiú rendszeresen besegít a helyi tejüzemben, erről posztolt videót.

A szégyenérzet miatt fordulnak el a tehéntejtől

A szigetország legnagyobb tejtermelője, az Arla Foods tavaly a vásárlások csökkenő számának okát abban látta, hogy a fiatal generáció egyszerűen elfordul a tejipartól, mert az ott alkalmazott gyakorlatokat szégyenteljesnek találják.

Úgy gondolom, sok tévhit kering az állatiparról és az emberek számára sok esetben nem elérhetők az információk, hogy megtudják, honnan jön az ételük, különösen a városi régiókban

– mondta Rebecca a The Telegraphnak.

Caitlin Riddle, a verseny szervezője úgy nyilatkozott, hogy az újszülött borjak elválasztása nagyon rossz képet fest az iparról. Majd azzal indokolta a gyakorlatot, hogy szerinte az anyatehenek hamar elfelejtik a borjaikat.

Nagyon sokan viszont pont azért bírálják a TikTokos videókat, mert éppen azt a képet festik le a tejiparról, ami a vásárlók megtévesztését hivatott szolgálni, miközben a valóság sokkal borzalmasabb a videókon bemutatott idilli állapotoknál.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.