Néhány napja több ezren támadták be a Túró Rudi Facebook oldalát, ahol látogatói bejegyzésekben és üzenetben kérték a Pöttyöst, hogy készítse el a Túró Rudi vegán változatát.
A cikk írásakor, 3 nap alatt 2300 lájk és több száz pozitív komment érkezett egy bejegyzésre, és egy elég profi zöld látványterv is elkészült a hamarosan talán vegán változatban is elérhető finomsághoz.
Ha támogatnátok az ötletet egy lájkkal vagy hozzászólással, itt érhető el a poszt:
Egyre nagyobb rá az igény
Az üzenetekre meglepően korrekt és megerősítő válasz érkezett:
„Köszi, hogy írtál nekünk a vegán rudi felvetéssel kapcsolatban. Érzékeljük mi is, hogy egyre nagyobb rá az igény. Bár nagy ugrás a klasszikustól, de foglalkozunk a kérdéssel mindenképpen. Továbbítjuk is az illetékes kollégáinknak ezt a látogató bejegyzést. “
A látogatók közül sokan ajánlották a köles alapú rudit, ami kiválthatná a túrót. Szintén sokan kérték, hogy pálmaolajmentes legyen, néhányan cukor- és szójamentes változatra vágynak.
Globálisan is jól látszik változás
Míg a tejtermékek értékesítése egyre kevésbé felkapott; a növényi alapú opciók jelentős kereskedelmi fellendülést mutatnak.
A Mintel adatgyűjtő ügynökség szerint a tejmentes növényi termékek eladása 2012 és 2017 között 61 százalékkal nőtt. Az iparág most már több, mint 2 milliárd dollárt ér.
A Dean Foods – Amerika egyik legnagyobb tejipari vállalata – bejelentette, hogy a jövőben a növényi alapú márkákra fog koncentrálni.
A Food Business News-nak Ralph P. Scozzatava – a Dean Foods vezérigazgatója – egy konferenciahívás alkalmával az alábbi nyilatkozatot tette:
„Vissza akarunk térni a növényi alapú termékek piacára. Úgy gondoljuk, hogy ehhez a Good Karma megfelelő felületet nyújt. Mindenkinek, aki itt van, eszébe juttatnám, hogy a Silk [növényi alapú termékeket forgalmazó vállalat az USA-ban – a szerk.] mennyire kicsi volt, amikor sok évvel ezelőtt bevásároltuk magunkat. Ezt tartsuk észben a Good Karma esetében is. A legfőbb feladatunk, hogy hasonló eredményt érjünk el.”
Bezárások & felkészülés a jövőre
A vállalat leginkább olyan tejipari termékek előállításáról, marketingjéről és disztribúciójáról híres, mint a DairyPura és TruMoo, melyek Amerikában nagyon keresett márkák.
Az utóbbi időben azzal vonta magára a figyelmet, hogy a hanyatló fogyasztásra hivatkozva bezáratta egy illinoisi létesítményét.
A Dean Foods további bezárásokra számít, hiszen a fogyasztók a tejtermékeket egyre inkább növényi alapú alternatívákra cserélik.
2018-ban a vállalat közleményt adott ki több tucat beszállítójának, hogy nem fogja megújítani a szerződésüket május 31-e után, mivel a fogyasztói kereslet hiánya az állati eredetű tej túltermelését eredményezte.
Egy 2013-as USDA jelentés alapján kijelenthető, hogy a tejtermékek fogyasztása évtizedek óta hanyatlóban van, minden generáció egyre kevesebb tejet és tejterméket fogyaszt, mint amennyit az előtte lévő fogyasztott.
Továbbá a CBS New York jelentése szerint a tej folyékony formában történő fogyasztása óriásit zuhant 1970 óta; közel 37 százalékot.
Kövess minket Facebookon további vegán témákért:
Vida Raul aktivista és előadó több mint 6 éve indít és vezet vegán projekteket – többek között a 279.000 követővel rendelkező Csir Kevin Facebook oldal alapítója, a 80.000+ magyart támogató Veganuár kihívás szervezője és az Empátia Sztori non-profit szervezet vezetője. Az elmúlt évek során 5000+ adag vegán ételt adományozott, 2023-ban pedig már több mint 30 előadást tartott az állatok jogairól országszerte. Örök optimista, igazi altruista, és célja, hogy növelje a társadalmunk érzelmi intelligenciáját.