A Tyson Foods – Amerika legnagyobb hústermelője – saját növényi fehérjét fejleszt ki, amely már idén az üzletek polcaira kerülhet.
Noel White, az Arkansas-i székhelyű vállalat elnöke és vezérigazgatója az Arkansas Demokrata Közlönynek azt nyilatkozta, hogy a vállalat minden erőforrást kihasznál annak érdekében, hogy “nagyszerű ízű fehérje alternatívákat hozzon létre, amelyek mindenki számára hozzáférhetőbbek”.
A jelentés szerint az emberek egyre többen keresnek növényi alternatívát a baromfihúsra és a sajtra; melynek eredményeként a Tyson Foods vezetősége úgy döntött, saját növényi termékeket dob piacra.
A Tyson, a világ második legnagyobb húsipari termelője egyre inkább elfordul a hústól és növeli a növényi alapú termékek kínálatát, elsősorban az egészségügyi problémák miatt.
Elképesztő globális kereslet
Egy, a Nielsen által végzett tanulmány megállapította, hogy a növényi alapú élelmiszerek értékesítése 2017. június és 2018 júniusa között 20%-kal nőtt, összesen 3,3 milliárd dollár nyereséget tudva maga mögött, a “hús alternatívái” kategória (a tofu és a tempeh nélkül) pedig 24%-kal, 670 millió dollárra emelkedett.
Ugyanebben az időszakban az állatok húsának értékesítése csupán 2 százalékkal nőtt.
Egészségesebb, fenntarthatóbb és etikusabb
Az Acosta értékesítési és marketing ügynökség által végzett kutatások szerint a legtöbb növényi húspótlót fogyasztók túlnyomó többsége húst is eszik. Ők a vásárlások 71%-át teszik ki.
Jaime Athos, a Tofurky élelmiszeripari vállalat elnöke és vezérigazgatója úgy véli, a növekvő kereslet oka az lehet, hogy ezek az élelmiszerek egészségesebbek, fenntarthatóbbak és állathasználattól mentesek. Nem mellesleg ma már finomabbak is.
A fogyasztók remekül megmutatják, hogy ha egészségesebb és etikailag kedvezőbb, növényi élelmiszereket kínálunk nekik, rögtön lecsapnak rá.
A Tysonnak jelenleg 6,5%-os részesedése van a Beyond Meat növényi alapú húsmárka vállalatánál. Emellett a Memphis Meats laboratóriumban termesztett húsfeldolgozó vállalat, illetve a MycoTechnology vegán, növényi alapú fehérjét kínáló vállalatnál is befektet.
A folyamatban lévő vegán termékek fejlesztéséről részletes adataink nincsenek, de 2018. februárjában a márka bejelentette, hogy idén növényi alapú tálakat dobnak piacra.