A növényi italokból gúnyt űző kampányban részt vett Aubrey Plaza és Emma Roberts is, a kommentelők azonban alaposan szétszedték őket. Egyelőre úgy tűnik, nem lett egy sikertörténet a Wood Milk.
Fiatal hírességeket hívtak segítségül a Milk Processor Education Program (Tejfeldolgozási Oktatói Program – MilkPEP) keretében, a 90-es évek tejnépszerűsítésére és a növényi italok terjesztését célzó reklámokra egyszerre hajazó kampány azonban nem éppen úgy sült el, mint tervezték.
A közösségi felületeken A fehér lótusz című sorozatban is szereplő Aubrey Plaza és a Családi üzelmek fruskáját alakító Emma Roberts is megkapta a magáét azért, amiért tehéntejet népszerűsítő kampányban vesznek részt.
We couldn’t have said it better ourselves 😤
So disappointing to see you promoting an abusive and destructive industry, #AubreyPlaza! pic.twitter.com/HVsrGt833m
— PETA (@peta) April 20, 2023
Hasonló projekt egyébként Magyarországon is zajlott a közelmúltban, ehhez Kapás Boglárka bronzérmes olimpikon úszónő, Kenderesi Tamás olimpiai bronzérmes úszó, illetve Nagy Ádám válogatott labdarúgó adta az arcát.
Melyik az igazi?
A MilkPEP az a szervezet, amely a híres tejbajuszos „Got Milk?” kampányt megálmodta a kilencvenes években. Erre építkezett egyébként a Switch4Good nonprofit szervezet figyelemfelkeltő marketingfogása és a Silk amerikai növényi italokat gyártó cég kampánya, amelyben részt vett például a focista David Beckham fia, Brooklyn Beckham vagy John Travolta amerikai színész lánya, Ella Travolta is.
Ezen az új növényi koncepción felbuzdulva készült el az „állati” válasz, amelyben az – egyébként nem létező – Wood Milk (Fatej) termékkel figurázza ki Aubrey Plaza a növényi tejet.
A Wood Milk igazi? Egyáltalán nem. Csak a valódi tej az igazi
– jelentette ki a színésznő a gúnyos hangvételű kampányvideóban.
A készítők frusztrációjára utalhat, hogy a Wood Milk – még mindig nem létező – márkát egy weboldallal és pólókészítéssel is megtámogatták.
A tejgyártók zaklatottsága egyébként bizonyos szempontból érthető: a fiatalabb vásárlók egyértelműen a növényi italok felé húznak. Tavaly a Z generáció tagjai 20 százalékkal kevesebb tehéntejet vásároltak, mint a lakosság többi része az Egyesült Államokban. Ugyanakkor Európában is az körvonalazódik, hogy a tejipar lehet az első, amely végleg elesik a növényi alternatívákkal szemben.
A gúnyos tejipari reklám mellett Earthling Ed sem tudott szó nélkül elmenni, és környezetvédelmi képmutatásban való bűnrészességgel vádolta meg Aubrey Plazát.
Earthling Ed egyébként a közelmúltban kapott kitüntetést, a V-Label idei Food Heroes 20 toplistáján szerepelt, amelyre egyébként egy magyar származású, Spanyolországban élő magyar cégalapító, Tóth-Czifra Zoltán neve is felkerült. A toplistán szereplők közös a célja – a V-Label szerint – az elavult élelmiszerrendszerek átalakítása, valamint hogy általánosan elfogadottá tegyék azt a narratívát, miszerint boldogulhatunk a bolygó károsítása nélkül is.