A Nestlé végleg búcsút int a vegán KitKatnek: a csokoládé már csak a készletek erejéig érhető el néhány brit és ír szupermarketben. A cég szóvivője szerint a döntés hátterében az áll, hogy fenntarthatatlan mértékben visszaestek az eladások.
Az év elején derült ki, hogy a Nestlé kivezeti termékportfóliójából a KitKat vegán verzióját. Ekkor azonban két piacon még fenntartották a forgalmazását: az Egyesült Királyságban és Írországban. Most viszont a márkának ezt az utolsó két vegán fellegvárát is felszámolják. A britek és az írek is már csak a készletek erejéig juthatnak hozzá ezekhez az édességekhez bizonyos szupermarketekben – írta meg a Vegan Food & Living.
A Nestlé 2021-ben jelentette be, hogy népszerű márkáját, a KitKatet is felülteti a vegán hullámra. A csoki növényi alapú változata Magyarországra 2021 szeptemberében érkezett meg.
Tudjuk, hogy a vegán KitKat népszerű volt azok körében, akik tejterméktől mentes vagy vegán alternatívát kerestek. Sajnos azonban az eladások olyan mértékben visszaestek, hogy az nagyon megnehezítette a gyártási folyamatot, ami fenntarthatlanná vált
– indokolta a cég döntését még januárban a Nestlé szóvivője.
Leszögezte, a vegán csokoládék piaca még mindig hiánypótló. Az édességek között azonban továbbra is a klasszikus csokikra van a legnagyobb igény, ezekhez köthető az eladások túlnyomó része. „A KitKat márkával ezért a belátható jövőben a hangsúlyt a klasszikus csokoládéváltozatokra helyezzük, mivel a fogyasztók továbbra is ezeket választják a legszívesebben.”

Az Egyesült Királyság és Írország volt a vegán KitKat utolsó két fellegvára. Fotó: Nestlé Magyarország
Fenntarthatósági szempontból is problémás a vegán KitKat kiiktatása
Az evidens, hogy a növényi alapú étrendet követő édesszájúak számára rossz hír, hogy szűkül a boltokban elérhető alternatívák köre. Rossz hír azonban ez a Nestlének is, és nem kizárólag azért, mert nem bizonyult jövedelmező projektnek a vegán KitKat fejlesztése és forgalomba hozatala.
A Nestlé fenntarthatósági céljai elérésében jelentős szerepet szánt ennek a termékének. Ennek oka, hogy a vegán KitKat karbonlábnyoma 18 százalékkal kisebb, mint a hagyományos verziójának.
„Célunk, hogy 2030-ra a felére csökkentsük a karbonlábnyomunkat. Ennek érdekében üzleti tevékenységünk minden területére kiterjedő lépéseket teszünk a teherautóink alternatív üzemanyagokra és gyáraink megújuló villamosenergiára való átállításától kezdve a kevesebb műanyagot tartalmazó, könnyebben újrahasznosítható és újrafelhasználható csomagolások bevezetéséig” – ezek az élelmiszeripari cég rövidebb távú céljai.
Holisztikus és összetett szemléletünk arra a vállalásunkra épül, hogy legkésőbb 2050-ig elérjük a nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást, s mindeközben előmozdítjuk az emberi jogokat, és minden tevékenységünk középpontjába az embereket helyezzük.
A cég rendszeresen tesz közzé fenntarthatósági jelentést, a 2024-es dokumentumot azonban az Ethos több ponton is problémásnak ítélte meg. A svájci alapítvány, amely a fenntartható befektetések előmozdításával foglalkozik, azt kritizálta, hogy a Nestlé sem a gyermekmunkával, sem a károsanyag-kibocsátásával kapcsolatban nem tett közzé elegendő részletet tavalyi jelentésében.