Nem lesz több vegán KitKat a boltok polcain. A Nestlé szerint ennek oka, hogy a termék nem hozta a várt eladási számokat. Egyetlen lelőhely marad csupán: az Egyesült Királyság, ám egyelőre az sem biztos, hogy a brit vegánok öröme tartós lehet.
Közel négy évvel ezelőtt jelentette be a Nestlé, hogy népszerű márkáját, a KitKatet is felülteti a vegán hullámra. A csoki növényi alapú változata Magyarországra 2021 szeptemberében érkezett meg. Az élelmiszer-ipari vállalat most azonban újabb döntő lépésre szánta el magát: megválnak ettől a terméktípustól. Egyetlen piacon árusítják továbbra is: az Egyesült Királyságban.
„Tudjuk, hogy a vegán KitKat népszerű volt azok körében, akik tejterméktől mentes vagy vegán alternatívát kerestek. Sajnos azonban az eladások olyan mértékben visszaestek, hogy az nagyon megnehezítette a gyártási folyamatot, ami fenntarthatlanná vált. Ezért meghoztuk azt a nehéz döntést, hogy megszüntetjük a KitKat Vegan gyártását” – nyilatkozta a Green Queennek a Nestlé szóvivője.
Leszögezte, a vegán csokoládék piaca még mindig hiánypótló. Ez azonban nem változtat a tényen, hogy az édességek piacán továbbra is a klasszikus csokik dominálnak, ezekhez köthető az eladások túlnyomó része. „A KitKat márkával ezért a belátható jövőben a hangsúlyt a klasszikus csokoládéváltozatokra helyezzük, mivel a fogyasztók továbbra is ezeket választják a legszívesebben.”
Arról egyelőre nem tudott nyilatkozni a cég, hogy a vegán KitKatet gyártani is fogják-e az Egyesült Királyság piacára, vagy csak a készlet erejéig lesz ott is elérhető.
Fentarthatósági szempontból is problémás a vegán KitKat kiiktatása
Az evidens, hogy a növényi alapú étrendet követő édesszájúak számára rossz hír, hogy szűkül a boltok polcain elérhető alternatívák köre. Rossz hír azonban ez a Nestlének is, és nem kizárólag azért, mert nem bizonyult jövedelmező pojektnek a vegán KitKat fejlesztése és forgalomba hozatala.
A Nestlé fenntarthatósági céljai elérésében jelentős szerepet szánt ennek a termékének. Ennek oka, hogy a vegán KitKat karbonlábnyoma 18 százalékkal kisebb, mint a hagyományos verziójának.
„Célunk, hogy 2030-ra a felére csökkentsük a karbonlábnyomunkat. Ennek érdekében üzleti tevékenységünk minden területére kiterjedő lépéseket teszünk a teherautóink alternatív üzemanyagokra és gyáraink megújuló villamosenergiára való átállításától kezdve a kevesebb műanyagot tartalmazó, könnyebben újrahasznosítható és újrafelhasználható csomagolások bevezetéséig” – ezek az élelmiszer-ipari cég rövidebb távú céljai.
Holisztikus és összetett szemléletünk arra a vállalásunkra épül, hogy legkésőbb 2050-ig elérjük a nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást, s mindeközben előmozdítjuk az emberi jogokat, és minden tevékenységünk középpontjába az embereket helyezzük.
A cég rendszeresen tesz közzé fenntarthatósági jelentést, a 2024-es dokumentumot azonban az Ethos több ponton is problémásnak ítélte meg. A svájci alapítvány, amely a fenntartható befektetések előmozdításával foglalkozik, azt kritizálta, hogy a Nestlé sem a gyermekmunkával, sem a károsanyag-kibocsátásával kapcsolatban nem tett közzé elegendő részletet tavalyi jelentésében.

Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.