Év végére teljesen leáll az állati bőr használatával a Renault. A francia autógyártó ezt a PETA France állatvédő szervezettel történt egyeztetések után jelentette be. A döntés nemcsak etikai, hanem környezetvédelmi szempontból is mérföldkő: új modelljeikben kizárólag újrahasznosított, állatmentes anyagokat használnak.
A luxuskategóriás autók utasterében sokáig a hagyományos marhabőr számított a prémium minőség zálogának, ám az utóbbi években a fenntartható megoldások iránti egyre nagyobb igény hatására új szempontok kerültek előtérbe az anyagválasztásban.
Ennek a szellemében szünteti meg most a Renault francia autógyártó az állati bőrből készült belső kiegészítők gyártását. A vállalat ezt a döntést a PETA France állatvédő szervezettel folytatott egyeztetések után hozta meg.
Nem lehet részünk nyugodt luxusutazásban, ha közben állati szenvedéssel és környezetszennyezéssel ülünk egy autóban
– mondta James Fraser, a PETA France vállalati kapcsolattartója a Renault-val folytatott egyeztetést követően. Hozzátette, ez a lépés is azt mutatja, hogy az innováció és az együttérzés kéz a kézben jár.
A bőrmentes autó az etikusabb jövő egyik záloga lehet
Ráadásul nemcsak az állatvédelmi, hanem a környezetvédelmi szempontok is komoly érveket jelentenek a bőrhasználat ellen. A globális bőripar az iparág paradigmaváltása előtt áll, mivel több szempontból is káros a környezetre nézve: az állatokon kívül emberek halnak meg a gyártási folyamatok miatt. Emellett jelentős mértékben hozzájárul
- a klímaváltozáshoz,
- az erdőirtáshoz
- és a vízi élővilág szennyezéséhez is.
A bőripar évente több mint egy milliárd állat halálát okozza. Egy szabványméretű autó utasterének elkészítéséhez nagyjából három tehén vagy bika szükséges.
A Renault nemrég mutatta be új modelljeit: Renault 5 E-Tech Electric, a Symbioz és a Rafale, amelyek már mind újrahasznosított anyagok felhasználásával készülnek. A PETA pedig arra ösztönzi az autógyártókat, hogy lépjenek a Renault nyomdokaiba, mert etikus döntésekre van szükség ahhoz, hogy jobb hellyé válhasson a világ.
Az állatvédő szervezet ugyanakkor arra is rámutatott, nem kizárólag a gyártókon múlik, kikopik-e az állati bőr az autóiparból. A tudatos vásárlók előnyben részesítik az állatmentes, fenntartható alternatívákat, és elvárják, hogy a kínálati oldal erre reagáljon. A PETA ezért egy autóipari összeállítással hívja fel a figyelmet a bőrmentes modellekre, hogy a fogyasztók könnyebben eligazodhassanak a kínálatban.