Növényi alapú tejek felsorakoztatva, például mandulatej, rizstej és zabtej.

A magyar fiatalok 73 százaléka nyitott a növényi alternatívákra

Egy felmérés alapján a magyar fiatalok 73 százaléka fogyaszt rendszeresen olyan terméket, amely a növényi alternatívák kategóriájába sorolható. A Danone Magyarország pedig ennek apropóján flexitáriánus konferenciát rendez a Debreceni Egyetemmel karöltve.

A Danone ugyan elsősorban a hagyományos tejtermékeiről ismert, az elmúlt években azonban a vállalat egyre jobban nyit az új trendek irányába. Ennek keretén belül reagálnak a növekvő növényi alapú keresletre is.

Az Alpro-termékeket 2019-től kezdve a Danone forgalmazza Magyarországon. Novemberben pedig a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi Karán – az oktatási intézmény és a Danone közreműködésében – megrendezik az első flexitáriánus konferenciát. A flexitáriánus étrend egy olyan táplálkozási forma, amelynek keretében alapvetően növényi ételeket fogyasztanak, mérsékelt mennyiségű állati eredetű élelmiszerrel – köztük hússal is – kiegészítve.

A Debreceni Egyetem és a Danone Magyarország rendezvényének alapötletét az a felmérés adta, melyet az élelmiszeripari cég idén készített. Ez alapján a Z generáció egyre nyitottabb a növényi alternatívákat is tartalmazó étrend iránt, és ez gyakran tükröződik a vásárlási szokásaikban is.

A november 17-én esedékes Flexi Fórum programja elsősorban a fiataloknak szól, de a szervezők jelezték, minden érdeklődőt szívesen várnak. A belépés ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött.

A növényi alternatíva elsősorban a fiataloknál menő

A Danone idén májusban publikált reprezentatív felmérése alapján a magyarok 8 százalékáról mondható el, hogy heti egyszer vagy ennél ritkábban (pl. 8-10 naponta), illetve egyáltalán nem fogyaszt húst. A kutatásban megkérdezettek 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy alkalmanként tudatosan is helyettesíti a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal.

Az élelmiszeripari cég megbízásából készített közvélemény-kutatásból egy konklúzió teljes biztonsággal levonható. Mégpedig az, hogy a növényi helyettesítők piacán az elsődleges fogyasztói közegnek a fiatalok tekinthetők. A 18 és 24 év közötti fiatalok 73 százaléka voksol rendszeresen növényi termékre az állati eredetű helyett.

A kutatásban megkérdezettek 16 százaléka követ valamilyen diétát. A preferált étrendek 6 százalékának pedig része a húsfogyasztás csökkentése és a növényi alapú termékek előnyben részesítése.

A növényi alapú választások hátterében elsősorban egészségügyi motiváció húzódik. Azonban a növényi alternatíva csak az esetek 8 százalékában kerül érzékenység vagy allergia miatt a kosárba. A válaszadóknak mindössze 2 százaléka fogyaszt növényi alapú termékeket azért, mert divatosnak vagy menőnek tartja ezeket.

Ellenben a vásárlók egyharmada fenntarthatósági kérdésekkel is kalkulál a boltban. Az etikai megfontolásra, ennek hazai feltérképezésére a Danone felmérése tért ki. Ez azonban annak fényében nem meglepő, hogy a cég termékeinek jelentős része még hagyományos tejipari produktumnak tekinthető.

Az elsődleges célunk, hogy minél több fogyasztónak megmutassuk, igenis léteznek remek növényi alapú alternatívák, amik bármilyen étkezést, kedvenc fogást újragondolhatóvá tehetnek. A friss kutatásunk eredményei is azt támasztják alá, hogy csökkent azoknak a száma, akik kiemelten csakis az ízre mint fő motivációs tényezőre összpontosítanak a termékek választásakor, mivel a növényi alapú italok esetében a finom és jó íz egyre természetesebbé válik a fogyasztók számára

– mondta Révész Richárd, a Danone Magyarország Kft. marketingigazgatója.

Ez a cikk is érdekelhet:

Zsemle színű idős tacskó fekszik, szomorúan néz

Háziállat elaltatása: mikor jön el a búcsú ideje?

A háziállat elvesztése a legtöbb gazdi számára fájdalmas tapasztalat. Nehéz

Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, majd gazdasági újságíróként dolgozott. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon. Nem sokkal azt követően pedig, hogy vegán lett, megjelent benne az igény, hogy a munkája is tükrözze az életmódját. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.

Küldd tovább a cikket!

Kövess minket Facebookon is!

Neked ajánljuk

Két bao zöldségekkel

Zöldséges bao – ázsiai street food különleges eszközök nélkül

Quesadilla kapros uborkasalátával|Quesadilla piros színű szósszal|

Mexikói ízvilágú, batátás quesadilla – laktató, fehérjében gazdag fűszeres fogás

Dióval megszórt sütőtökös-spenótos saláta fekete tányéron, mellette villa

Sütőtökös saláta spenóttal és pirított dióval – könnyed, mégis tápláló fogás az őszi napokra

Legnépszerűbb

Receptajánlók és a legfontosabb tippek a tudatos élethez

Csatlakozz 40 000 fős hírlevél-közösségünkhöz, és kapj heti inspirációkat.

Olvass tovább:

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének