A Neat Burger vegán étteremlánc a veszteségek miatt kénytelen még karácsony előtt felszámolni négy londoni üzletét. A Leonardo DiCaprio befektetésének segítségével megnyitott New York-i, illetve a dubaji és milánói éttermek működnek tovább, négy másik londonival egyetemben.
Az Egyesült Királyság területén található összesen nyolc étterméből négyet valószínűleg be kell zárnia a Neat Burgernek. Ez az a vegán étteremlánc, amely Lewis Hamilton hétszeres Forma–1-es világbajnok támogatásával indult el 2019-ben.
A vállalat azt tűzte ki célul, hogy a kiskereskedelmi szektorban is elérhetővé váljanak az egészséges alapanyagokból – például quinoa, csicseriborsó és mungóbab keverékéből – készült, növényi alapú húsalternatíváik.
Elképesztő a Neat Burger sikere, mióta megnyitottuk. Büszke vagyok arra, hogy feszegetni tudtuk a határokat a szegmensen belül, és izgalmasak a terjeszkedéssel kapcsolatos tervek is
– mondta akkoriban Hamilton.
Az alternatív húspiacon belül azonban a vártnál keményebb versennyel szembesültek, a lánc növekedése pedig megtorpant. Sajtóinformációk szerint a vegán étteremlánc azt közölte az alkalmazottakkal, hogy a növekvő bérleti díjak, a megélhetési válság és a hibrid munkamódszerek együttesen azt eredményezték, hogy visszaestek az eladások. Tavaly 140 százalékkal nőttek a veszteségek.
Bár a veszteségekből és az eladások visszaeséséből sokan arra következtethetnek, hogy leáldozott már a vegán éttermek ideje Londonban, valójában azonban a húsfogyasztás az egész Egyesült Királyságban csökken. Tizennégy százalékkal kevesebb állati eredetű terméket fogyasztanak ma az ott lakók, mint egy évtizeddel ezelőtt.
Nemzetközi szinten is jelen marad a vegán étteremlánc
A Neat Burger nyolc londoni helyszínéből a következők már karácsony előtt nem lesznek látogathatók:
- a Canary Wharf,
- a Liverpool Street,
- az Oxford Street,
- illetve a Westfield Stratford.
A vegán étteremlánc így nemzetközi szinten összesen hét helyszínnel kezdi meg a 2024-es évet. Négy étterem marad Londonban, valamint egy-egy New Yorkban, Dubajban és Milánóban.
Az amerikai terjeszkedéshez egyébként Leonardo DiCaprio befektetése adta meg a végső löketet. Egy ideiglenes New York-i helyszínnel már tavaly betört a cég az amerikai piacra is. A végleges helyszínt pedig idén áprilisban nyitották meg.
Fel kell forgatni az élelmezési rendszerünket a fenntartható alternatívák támogatásával ahhoz, hogy csökkenteni lehessen a globális kibocsátást. A Neat Burger úttörő megközelítése az alternatív fehérjék terén nagyszerű példa arra, hogy milyen típusú megoldásokra van szükségünk a jövőben
– írta a befektetése nyilvánosságra hozatalakor a színész egy közleményben.