Kreatív hirdetésekkel állt elő egy vegán gabonapehely-gyártó, az internet egyszerre szereti és utálja

Mi a közös Dwayne Johnsonban, Serena Williamsben és Ronaldóban? Mindannyian rajongói ennek a magas fehérjetartalmú, cukormentes, vegán gabonapehelynek. Csak éppen nem úgy, ahogy azt gondolnád.

A Surreal gabonapehely-gyártó nemcsak nevében, de marketingjében is szürreális megoldást választott: hirdetéseik alapján elsőre azt gondolhatjuk, hogy termékeit olyan neves hírességek választják, mint például Ronaldo, Michael Jordan, Serena Williams vagy Dwayne Johnson.

De van benne egy szemtelen csavar: valójában nem a hírességekről, csupán a névrokonaikról van szó. Fizetett együttműködés keretein belül a hírességekkel egyező nevű átlagemberekkel kóstoltatták meg a termékeiket, akik elmondták a véleményüket.

Fotó: Surreal / LinkedIn

Fotó: Surreal / LinkedIn

Fotó: Surreal / LinkedIn

Surreal gabonapehely

Fotó: Surreal / LinkedIn

Ahogy a cég LinkedIn-posztjában is fogalmaz, erről az ötletről „nem konzultáltak előre a jogi osztállyal”, de valószínűleg ez is csak a laza kommunikációs stílus része. Mindenesetre az internetet és a plakáthelyeket ellepték az olyan üzenetek, mint a „mi vagyunk Dwayne Johnson kedvenc gabonapelyhe*”, vagy „Ronaldo hivatalos gabonapelyhe*”, illetve „Michael Jordan imádja a gabonapelyheinket*”, a jól kiemelt szövegek alatt pedig feltűnik apró betűvel a kiábrándító valóság: Dwayne egy londoni buszsofőr, Ronaldo nem a focista, Michael pedig egy átlagos St. Albans-i lakos.

A kampány megosztotta az embereket. Egyesek szerint ez kimeríti a megtévesztés és etikátlan marketing fogalmát, míg mások imádják az innovatív, humoros ötletet és csak egy jót nevettek a kreatív koncepción.

Ez a cikk is érdekelhet:

Macskák tucatját mentheti meg a holland ötlet

Macskamentő lépcsők épülnek Amszterdamban – több száz állatot menthet meg évente az ötlet

Amszterdamban rendszeresen fulladnak bele macskák a csatornák vizébe. Most viszont

Vida Raul több mint nyolc éve vezet vegán projekteket – többek között a 296 ezer követővel rendelkező Csir Kevin Facebook-oldal alapítója, a 160 ezer magyart támogató Veganuár kihívás szervezője és a Prove jelenlegi főszerkesztője. 2023-ban egy országos turné keretében több mint 50 előadást tartott a veganizmusról magyar iskolákban. 2024 márciusa óta hazánk első és egyetlen Forbes 30/30-as vegán szakembere. Küldetésének érzi, hogy növelje a társadalmunk kollektív empátiáját az emberek és az állatok iránt.

Küldd tovább a cikket!

Kövess minket Facebookon is!

Neked ajánljuk

Caponata, azaz szicíliai padlizsánragu egy fehér tányérban

Caponata – a szicíliaiak hagyományosan vegán padlizsánraguja

Egy tál kapros-olívás spaghetti alla puttanesca

Spaghetti alla puttanesca, azaz az utcalányok tésztája – klasszikusan pikáns, halmentes verzióban

Piperade, baszk zöldségragu egy zöld tányérban, körülötte paradicsom, paprika és hagyma

Piperade – a baszkok egyszerű, színes zöldségraguja

Legnépszerűbb

Receptajánlók és a legfontosabb tippek a tudatos élethez

Csatlakozz 40 000 fős hírlevél-közösségünkhöz, és kapj heti inspirációkat.

Olvass tovább:

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének