Mi a közös Dwayne Johnsonban, Serena Williamsben és Ronaldóban? Mindannyian rajongói ennek a magas fehérjetartalmú, cukormentes, vegán gabonapehelynek. Csak éppen nem úgy, ahogy azt gondolnád.
A Surreal gabonapehely-gyártó nemcsak nevében, de marketingjében is szürreális megoldást választott: hirdetéseik alapján elsőre azt gondolhatjuk, hogy termékeit olyan neves hírességek választják, mint például Ronaldo, Michael Jordan, Serena Williams vagy Dwayne Johnson.
De van benne egy szemtelen csavar: valójában nem a hírességekről, csupán a névrokonaikról van szó. Fizetett együttműködés keretein belül a hírességekkel egyező nevű átlagemberekkel kóstoltatták meg a termékeiket, akik elmondták a véleményüket.
Ahogy a cég LinkedIn-posztjában is fogalmaz, erről az ötletről „nem konzultáltak előre a jogi osztállyal”, de valószínűleg ez is csak a laza kommunikációs stílus része. Mindenesetre az internetet és a plakáthelyeket ellepték az olyan üzenetek, mint a „mi vagyunk Dwayne Johnson kedvenc gabonapelyhe*”, vagy „Ronaldo hivatalos gabonapelyhe*”, illetve „Michael Jordan imádja a gabonapelyheinket*”, a jól kiemelt szövegek alatt pedig feltűnik apró betűvel a kiábrándító valóság: Dwayne egy londoni buszsofőr, Ronaldo nem a focista, Michael pedig egy átlagos St. Albans-i lakos.
A kampány megosztotta az embereket. Egyesek szerint ez kimeríti a megtévesztés és etikátlan marketing fogalmát, míg mások imádják az innovatív, humoros ötletet és csak egy jót nevettek a kreatív koncepción.



