A vörös húsok csomagolása számos módon befolyásolhatja a vásárlási kedvet. Egy friss felmérés kiderítette, hogy nem célszerű állatokat használni rajtuk. Ez ugyanis nem hat ösztönzőleg a vásárlókra. Sokkal hatásosabb, ha szépen összeállított ételek és főzési tanácsok kapnak helyet a csomagolásokon.
A húst fogyasztó vásárlók nem szeretik, ha emlékeztetik őket a döntéseik áldozataira. Az Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB) legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a vörös húsok csomagolásán feltüntetett állatok képe negatívan hat a vásárlási kedvre – számolt be oldalán az AHDB.
A brit környezetvédelmi minisztérium alá tartozó bizottság célja az volt, hogy kiderítse, milyen módon tudná növelni a húsértékesítési mutatókat, azok ugyanis egy ideje folyamatosan csökkennek.
Ezzel a kutatással azt próbáltuk kideríteni, hogyan tudnánk optimalizálni a vörös húsok csomagolását és címkézését, hogy a fogyasztókat visszacsalogassuk ehhez a termékcsaládhoz
– olvasható a kutatás eredményeit taglaló cikk elején.
Az AHDB a következő pontokban foglalta össze a felmérés főbb eredményeit:
- Azok a csomagolások tetszettek leginkább a vásárlóknak és fokozták a vásárlási hajlandóságot, amelyeken az adott húsból készült ételek képei kaptak helyet.
- Az ízre és a minőségre vonatkozó megerősítések és a tökéletes elkészítési javaslatok voltak a leghatékonyabb ösztönző üzenetek.
- Az elkészítési javaslatok önbizalmat adnak a fogyasztóknak, különösen, amikor olyan húst vásárolnak, amit nem ismernek annyira.
- A vörös húsok csomagolásán célszerű feltüntetni a termék számos előnyét, többek között a B12-vitamint és alacsony zsírtartalmat. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek természetes tulajdonságok, nem mesterségesen hozzáadott dolgok.
- A vásárlók szeretik tudni, honnan érkezett az áru, hogy milyen körülmények között nevelkedett az állat, amikor még élt, valamint a jólétet igazoló hitelesítést.
- Nem célszerű elárasztani a csomagolást üzenetekkel. Ideális esetben egy hosszabb üzenetet és néhány egyszerű tényt tartalmazzon.
- A vásárlók nem szerették, ha a csomagolás sokat kitakar a termékből, és a ragasztott matricákat. Ha egy ilyen matricán látszott, hogy előzetesen leszedték, az csökkentette a termék iránti vásárlási kedvet.
A szervezet idén év elején egy kampányt is indított, amiben a kiegyensúlyozott étkezést próbálják népszerűsíteni. Mindezt úgy, hogy a hirdetésekben a bárány- és marhahús, valamint a tejtermékek fogyasztására buzdítanak. A kampány hiányos és megtévesztő jellege miatt a brit reklámhatóságnál be is panaszolták a szervezetet.
A vörös húsok csomagolása elfedi a valóságot
Nem meglepő, hogy az állatok képe negatívan hat a vásárlási kedvre. Senki nem szereti, ha emlékeztetik rá, hogy az ebédje egykor egy érző, intelligens élőlény volt. A húsevő fogyasztók többsége felmérések szerint bűntudatot érez, amikor az állatok elfogyasztása kerül szóba. Ezt a tényt erősíti meg az AHDB felmérése is.
Amennyiben szeretnél másodlagos képeket használni a környezetvédelmi vagy állatjóléti üzenet átadásához, a kutatás alapján a fogyasztók a füves vagy képzeletbeli tájat kedvelik. Habár egyeseket nem zavart, a legtöbben nem szerették az állatok képeit
– olvasható a cikkben.
Érdekesség, hogy a legtöbb vásárló számára fontos, hogy a csomagoláson feltüntessék az állatjóléti információkat a gyártók. Az a legjobb, ha ezt az üzenetet valamilyen plecsnivel alá is támasztják. Annak ellenére, hogy számtalanszor kiderült már, az ilyen állatjóléti hitelesítések leginkább csak a fogyasztók lelkiismeretét hivatottak megnyugtatni.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.