Az Egyesült Királyság, Franciaország és Magyarország után immár Németországban sem kell plusz költséggel számolniuk azoknak, akik a hagyományos helyett növényi tejjel szeretnék fogyasztani a kávéjukat a Starbucksban. Az Egyesült Államokban és Kanadában ellenben még nem vezették be ezt az újítást.
Nem számolnak fel többé felárat a növényi tejért a Starbucks németországi kávézóiban. A német kávérajongók számára így már nem jár semmiféle extra költséggel az, ha a növényi opciókból választanak. Ezek egyébként a következők:
- mandula,
- kókusz,
- zab,
- szója.
Már nagyon érett a Németországgal kapcsolatos döntés a Starbucks számára, miután az Egyesült Királyságban és Franciaországban – két, gazdasági szempontból igencsak jelentős országban – is meglépték ezt 2022-ben.
Több vegán szervezet, köztük a PETA is évek óta igyekszik nyomást gyakorolni az éttermekre, egyéb élelmiszeripari szolgáltatókra, hogy ne diszkriminálják felár kivetésével a vegán fogyasztókat. A kezdeményezés mögé olyan hírességek álltak be, mint Paul McCartney zenész, vagy James Cromwell színész.
Ebben megelőztük Észak-Amerikát
Az európai előrelépések ellenére az Egyesült Államokban és Kanadában a Starbucks még mindig felszámol 80 cent (kb. 300 forint) felárat a növényi alternatíváért.
Január 3-a óta a magyar fogyasztókat sem terheli extra költség, ha a cég kávézóiban a növényi alternatívát rendelik.
Örömmel jelentjük, hogy a Starbucks magyarországi kávézóiban ezentúl nem számolunk fel semmiféle extra díjat a tejalternatívákért. Így, ha vendégeink inkább a növényi alapú italokat részesítik előnyben, mostantól felár nélkül kérhetik ezekkel kávéjukat
– olvasható a kávéházlánc közleményében.
Fenntarthatósági törekvések
A Starbucks korábban már a nyilvánosság előtt is elismerte, hogy környezetvédelmi szempontból a növényi ital mindenképp előzi a hagyományos állati eredetű tejet. Azt is hozzátették, hogy utóbbi teszi ki a cég karbonlábnyomának legnagyobb részét.
Korábban már vállalták, hogy visszaszorítják a cég tevékenységéhez kapcsolható vízfelhasználást és pazarlást. A vállalat 2030-ra felére szeretné visszaszorítani a karbonlábnyomát, a vízfelhasználását és a cég által termelt hulladékot a 2020-as állapothoz képest.
Ugyanakkor az idei davosi Világgazdasági Fórumon (WEF) éppen arra hívta fel a figyelmet beszédében António Guterres, az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) főtitkára, hogy fenntartásokkal kell kezelni a cégek zöld vállalásait.
A főtitkár elmondta, meglátása szerint egyre több cég jelöl ki zérókibocsátási célokat, ezekhez azonban homályos viszonyítási pontokat adnak csak meg. Kiemelte, ezzel egyszerre vezetik félre a vásárlókat, a befektetőket és a szabályozó hatóságokat is.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.