Nem lesz több vegán KitKat a boltok polcain. A Nestlé szerint ennek oka, hogy a termék nem hozta a várt eladási számokat. Egyetlen lelőhely marad csupán: az Egyesült Királyság, ám egyelőre az sem biztos, hogy a brit vegánok öröme tartós lehet.
Közel négy évvel ezelőtt jelentette be a Nestlé, hogy népszerű márkáját, a KitKatet is felülteti a vegán hullámra. A csoki növényi alapú változata Magyarországra 2021 szeptemberében érkezett meg. Az élelmiszeripari vállalat most azonban újabb döntő lépésre szánta el magát: megválnak ettől a terméktípustól. Egyetlen piacon árusítják továbbra is: az Egyesült Királyságban.
„Tudjuk, hogy a vegán KitKat népszerű volt azok körében, akik tejterméktől mentes vagy vegán alternatívát kerestek. Sajnos azonban az eladások olyan mértékben visszaestek, hogy az nagyon megnehezítette a gyártási folyamatot, ami fenntarthatlanná vált. Ezért meghoztuk azt a nehéz döntést, hogy megszüntetjük a KitKat Vegan gyártását” – nyilatkozta a Green Queennek a Nestlé szóvivője.
Leszögezte, a vegán csokoládék piaca még mindig hiánypótló. Ez azonban nem változtat a tényen, hogy az édességek piacán továbbra is a klasszikus csokik dominálnak, ezekhez köthető az eladások túlnyomó része. „A KitKat márkával ezért a belátható jövőben a hangsúlyt a klasszikus csokoládéváltozatokra helyezzük, mivel a fogyasztók továbbra is ezeket választják a legszívesebben.”
Arról egyelőre nem tudott nyilatkozni a cég, hogy a vegán KitKatet gyártani is fogják-e az Egyesült Királyság piacára, vagy csak a készlet erejéig lesz ott is elérhető.
Fentarthatósági szempontból is problémás a vegán KitKat kiiktatása
Az evidens, hogy a növényi alapú étrendet követő édesszájúak számára rossz hír, hogy szűkül a boltok polcain elérhető alternatívák köre. Rossz hír azonban ez a Nestlének is, és nem kizárólag azért, mert nem bizonyult jövedelmező pojektnek a vegán KitKat fejlesztése és forgalomba hozatala.
A Nestlé fenntarthatósági céljai elérésében jelentős szerepet szánt ennek a termékének. Ennek oka, hogy a vegán KitKat karbonlábnyoma 18 százalékkal kisebb, mint a hagyományos verziójának.
„Célunk, hogy 2030-ra a felére csökkentsük a karbonlábnyomunkat. Ennek érdekében üzleti tevékenységünk minden területére kiterjedő lépéseket teszünk a teherautóink alternatív üzemanyagokra és gyáraink megújuló villamosenergiára való átállításától kezdve a kevesebb műanyagot tartalmazó, könnyebben újrahasznosítható és újrafelhasználható csomagolások bevezetéséig” – ezek az élelmiszeripari cég rövidebb távú céljai.
Holisztikus és összetett szemléletünk arra a vállalásunkra épül, hogy legkésőbb 2050-ig elérjük a nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást, s mindeközben előmozdítjuk az emberi jogokat, és minden tevékenységünk középpontjába az embereket helyezzük.
A cég rendszeresen tesz közzé fenntarthatósági jelentést, a 2024-es dokumentumot azonban az Ethos több ponton is problémásnak ítélte meg. A svájci alapítvány, amely a fenntartható befektetések előmozdításával foglalkozik, azt kritizálta, hogy a Nestlé sem a gyermekmunkával, sem a károsanyag-kibocsátásával kapcsolatban nem tett közzé elegendő részletet tavalyi jelentésében.