Sorozatgyilkosokkal kampányolnak a tejipar ellen

A szélsőséges reklámkampány a tejipar által alkalmazott marketingfogásokkal igyekszik felhívni az emberek figyelmét.

Aki kontextus nélkül találkozik a Switch4Good nonprofit szervezet legújabb óriásplakátjával, az nyugodtan hiheti, hogy a manapság oly népszerű sorozatgyilkos-őrület egy újabb iterációját látja, és a plakát valamelyik streamingszolgáltató legújabb dokumentumfilm-sorozatát népszerűsíti.

Második pillantásra viszont gyanússá – egyeseknek akár ismerőssé is – válhat a képen látható bűnelkövetők (Jeffrey Dahmer, Richard Ramirez, Charles Manson) felső ajkán végighúzódó, fehér színezetű folyadék, közismertebb nevén tejbajusz. A plakát alján nagy betűkkel a következő felirat olvasható:

„10-ből 9 sorozatgyilkos úgy nőtt fel, hogy tejet ivott.”

Az utalás egyértelmű: aki tejet iszik, még ha nem is válik ténylegesen sorozatgyilkossá, legalább ebben az egy személyiségjegyben osztozik a plakáton szereplő elvetemült gaztevőkkel.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Switch4Good (@switch4good)

A tejbajuszos dizájn nem véletlen. A nonprofit szervezet ugyanis a 90-es években futó és hatalmas népszerűségnek örvendő „Got Milk?” reklámkampány (Éled a tejet?) mintájára látta el a közismert gyilkosokat cuki tejbajusszal.

A mostanra már a popkultúra részét képező, a 90-es évek legnagyobb csillagait szerepeltető hirdetéseket a tejipar rendelte meg a csökkenő tejfogyasztás miatti aggodalmukban.

Habár a népszerű magazinok hasábjain mosolygó, fehér ajkú sztárok – Jennifer Aniston, Tyra Banks, Brittney Spears, Sarah Michelle Gellar stb. – szinte mindenkihez eljutottak, a kampány végül nem érte el a célját. Egy rövid és kismértékű fogyasztásnövekedést leszámítva a csökkenő tendencia tovább folytatódott.

Görbe tükröt akartak mutatni

A Switch4Good természetesen tudja, hogy az óriásplakáton olvasható szöveg szélsőséges.

„Teljesen tudománytalan azt állítani, hogy mivel a sorozatgyilkosok is tehéntejet ittak gyerekként, ezért aki hozzájuk hasonlóan tejet fogyaszt, jó eséllyel lesz sorozatgyilkos. Ez ugyanis legalább akkora ferdítés, mint amit a tejipart népszerűsítő hirdetések megpróbáltak elhitetni velünk” – magyarázzák.

„Úgy gondolod, hogy ez az állítás [az óriásplakáton olvasható szöveg] elképesztő, ugye? Mi is azt gondoljuk. Pont annyira elképesztő, mint a tejipar szlogenje: 10-ből 9 olimpikon úgy nőtt fel, hogy tejet ivott” – olvasható a kampányhoz tartozó KillerMilk (gyilkos tej) információs weboldalon.

A digitális felület tudományos tényekkel alátámasztva sorolja fel azt az öt pontot, amiben a tejipart bűnösnek találják:

  • a tejipar embereket öl;
  • a tejipar megöli a természetet;
  • a tejipar megöli az igazságot;
  • a tejipar legyilkolja a teheneket;
  • a tejipar megöli az élelmezési igazságosságot.

A legtöbb pont közérthető és mostanra már köztudott, az utolsó pont pedig arra a tényre vonatkozik, hogy míg a kisebbségi csoportokon belül – afroamerikaiak, latin-amerikaiak, zsidók, ázsiaiak – magas a tejcukorérzékenyek aránya, a tejipar továbbra is célközönségként tekint rájuk, és népszerűsíti körükben a termékeit.

Az oldal tovább megy és a tejipart egyenesen a dohányiparral helyezi egy szintre, kijelentve, hogy hozzájuk hasonlóan az ágazat egy „hidegvérű gyilkos”.

Hasonlóan kreatív vagy meghökkentő reklámkampányokról már beszámoltunk a közelmúltban. Legutóbb a negatív kommenteket felhasználó, növényi csirkehúst gyártó VFC Foods húzásáról, előtte pedig a szalonnának rendezett temetésről írtunk.

(Plant Based News)

Ez a cikk is érdekelhet:

Idős férfi kórházi környezetben ül az ágy mellett, és tálcára rakott ételeket fogyaszt

Új lehetőség a magyar állami kórházakban: már választhatsz, mit szeretnél enni

Egy rendeletmódosításnak köszönhetően ma már orvosi igazolás nélkül is biztosíthatják

Kőrösi Bogdán írás iránti szeretete hosszú évekre nyúlik vissza. Az ELTE BTK egyetemi újságjának hasábjain és több online felületen jelentek meg cikkei, filmkritikái, beszámolói. Az írás mellett lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. A Mondolo Egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. A veganizmus jelenti számára azt az életfilozófiát, amivel kompromisszumok nélkül tud azonosulni, immáron közel egy évtizede.

Küldd tovább a cikket!

Kövess minket Facebookon is!

Neked ajánljuk

Két tányér nyári zöldbableves, mellette fokhagyma, répa, citrom

Krémes nyári zöldbableves – hidegen is fogyaszthatod

Körtés galette dióval és fahéjjal megszórva

Körtés galette dióval – rusztikus, gyorsan elkészíthető őszi desszert

Wokban szószókkal barnára sült dinnyehéj szezámmaggal, mellette kurkumás rizs, ázsiai hangulatú tányér

Wok’n’rind – avagy így lesz a görögdinnyehéjból tüzes ázsiai street food

Legnépszerűbb

Receptajánlók és a legfontosabb tippek a tudatos élethez

Csatlakozz 40 000 fős hírlevél-közösségünkhöz, és kapj heti inspirációkat.

Olvass tovább:

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének