A PETA bevásárolta magát a Budweiserbe, hogy megvédje a lovakat a csonkítástól

A PETA állatvédő szervezet azzal a céllal vásárolt részvényeket a sörgyárban, hogy leszámolhasson végre a brand által használt lócsonkítás gyakorlatával.

A Budweiser sörmárka itthon talán nem annyira népszerű, mint Amerikában, de a cég híres Clydesdale fajtájú lovait talán még az is felismeri, aki soha nem fogyasztott alkoholt.

A Clydesdale a tipikus igásló. Hatalmas marmagasságával (168-170 cm), zömök, izmos testével ideális a nehéz fizikai munkák elvégzésére.

Habár manapság már nem szénnel megrakott kocsikat húznak, fajtájuk a mai napig közkedvelt. Felvonulásokon, cirkuszi mutatványok alkalmával, lovas kocsik elé befogva továbbra is előszeretettel alkalmazzák, tekintélyt parancsoló, elegáns megjelenése miatt pedig lovasbemutatókon is sűrűn találkozhatunk ezekkel a csodás állatokkal.

A világ leghíresebb Clydesdale lovai egyértelműen a Budweiser sörmárka méneséhez tartozó lovak (Budweiser Clydesdales), akik rendre megjelennek a cég népszerű reklámjaiban is. A Budweiser anyavállalatának, az Anheuser-Buschnak jelenleg körülbelül 250 Clydesdale lova van, ami a világ egyik legnagyobb ilyen ménese.

Ahhoz, hogy egy ló valamelyik országszerte turnézó Budweiser-fogathoz tartozhasson, komoly követelményeknek kell megfelelnie. Az a minimum 4 éves, herélt pej lehet csak a fogat tagja, amelyik hókával (a fej elején található fehér jegy) rendelkezik és harisnyás (vagyis a lábszára is fehér).

Néhány reklámban a cég rá is erősít a Budweiser Clydesdaleshez tartozás elitista narratívájára, mint például ebben, amiben egy szamár álma válik valóra azzal, hogy csatlakozhat az egyik 8-as fogathoz.

A brand imidzsét adó lovak viszont átesnek egy olyan kozmetikai beavatkozáson, amely az állatvédők mellett több szakmai szervezet rosszallását is kivívta.

A PETA az igazgatótanács elé vinné az ügyet

Az állatvédő szervezet részvényeket vásárolt a Budweiser anyavállalatában, az Anheuser-Busch InBevben, hogy a vezetőség elé vihessék a lovak farkcsontjának csonkítási ügyét.

Ez a gyakorlat teljesen általános a Budweiser-méneshez tartozó állatoknál, viszont az egyszerű szőrnyírásnak hazudott folyamat igazából egy csonkítás, amely nagyon komoly negatív következményekkel jár a lovak számára.

A rövid tényfeltáró videóban a PETA beépített ügynökei beszéltek olyan alkalmazottakkal, akik bevallották, hogy a pusztán kozmetikai célokat szolgáló beavatkozás nem egyszerű szőrvágás, hanem a farok megcsonkítása.

Erre akkor kerül sor, amikor az állat még csikó. A gerinc részét képező farkcsontot vagy amputálják, vagy szorosan elkötik, emiatt az elhal.

A csonkított állatok ezt követően védtelenné válnak a körülöttük szálló rovarokkal szemben, amelyek akár betegséget is terjeszthetnek. Ezenfelül a lovak – amelyeknek eredetileg nagyon hosszú farokszőrük van – kommunikációjukban is korlátozottak, hiszen a farokszőr ehhez is hozzájárul, az érzelmek kifejezésére használják azt.

Több állatorvosi szervezet, többek között az American Veterinary Medical Association és az American Association of Equine Practitioners is elítéli a gyakorlatot.

A Budweiser 90 éve vágja le a Clydesdale lovak farkcsontját, csak hogy létrehozzon egy vállalati imidzset, és ennek véget kell vetni. A PETA már tűkön ül, hogy végre bejuthasson a vezetőkhöz és eltörölhesse a lovak csonkításának gyakorlatát

mondta Kathy Guillermo, a PETA alelnöke.

A farok amputálása tíz amerikai államban és számos országban tilos. A betiltásra vonatkozó online petíciót itt lehet aláírni.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.