Az idén 30. születésnapját ünneplő létesítmény úgy érzi, közösek a céljaik a növényi húskészítményeket gyártó Beyond Meat-tel, ezért döntöttek úgy, hogy hivatalosan is partnerek lesznek.
Az együttműködés azért is nagyon fontos, mert nem csak egy gyorséttermi üzlethelyiségről van szó a szórakoztató komplexum egy eldugott sarkában, hanem a park egész területére kiterjedő szolgáltatásról, vagyis a vendégek a két hatalmas vidámpark, valamint a számos Disney tematikájú hotel éttermeiben is találkoznak majd a Beyond Meat termékeivel, ezáltal biztosítva, hogy mindenhol elérhető legyen növényi verzió is a parkban kapható fogásokból.
A partnerkapcsolat a Disneyland Párizzsal, ezzel a közkedvelt és ikonikus létesítménnyel, amely osztja a zöldebb jövőre vonatkozó elképzeléseinket, egy igazi mérföldkő számunkra, ahogy a növényi alapú táplálkozást egyre inkább elérhetővé tesszük Európában. Egyre több vásárló hajlik a flexitáriánus étkezés felé, és örömmel állunk a kihívás elé, hogy az igazi húshoz nagyon hasonló, de pozitív változást eredményező termékeinkkel megörvendeztessük őket
– mondta Jorg Oostdam, a Beyond Meat európai ágának ügyvezetője az együttműködésről.
Mi állhat a háttérben?
Még tavaly megírtuk, hogy az európaiak nagy része egyre inkább hajlik afelé, hogy komolyan változtasson étkezési szokásain. Sokan hajlandóak lennének csökkenteni, vagy akár teljesen elhagyni a húsfogyasztást és egyre jellemzőbb, hogy a klímatudatosság következtében az alternatív fehérjeforrások felé fordulnak a fogyasztók.
A Beyond Meat termékei az állatokból készült, nagyipari mezőgazdasági módszerekkel előállított termékekhez képest lényegesen kevesebb szén-dioxid-kibocsátással, földhasználattal, valamint energiafelhasználással készülnek, ezért sokkal kedvezőbbek klímavédelmi szempontból, mint a húsos társaik. A népszerű növényi alapú húspótló környezeti előnyeit többek között ebben a tanulmányban is alaposan kifejtik.
A növényi alapú húskészítmények és fehérjeforrások piaci részesedése évről-évre egyre csak növekszik, és ez a szám még akkor is remek mutató, ha a növekedés üteme némileg csökkent is az utóbbi időben.
A párizsi Disneyland egész Európa leglátogatottabb vidámparkja, 2017-ben (a park 25. születésnapjára) már több, mint 320 millió látogatója volt a létesítménynek, ekkora látogatószámmal pedig teljesen természetes, hogy felmerülnek az igények a növényi alapú fogások iránt.
Ráadásul a park régóta igyekszik zöldebbé tenni a működését, ennek a folyamatnak pedig egy nagyon ékes példája, hogy mostantól kezdve növényi verzióban is elérhetők lesznek a szórakoztató komplexumban felszolgált fogások.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.