Az idén 30. születésnapját ünneplő létesítmény úgy érzi, közösek a céljaik a növényi húskészítményeket gyártó Beyond Meat-tel, ezért döntöttek úgy, hogy hivatalosan is partnerek lesznek.
Az együttműködés azért is nagyon fontos, mert nem csak egy gyorséttermi üzlethelyiségről van szó a szórakoztató komplexum egy eldugott sarkában, hanem a park egész területére kiterjedő szolgáltatásról, vagyis a vendégek a két hatalmas vidámpark, valamint a számos Disney tematikájú hotel éttermeiben is találkoznak majd a Beyond Meat termékeivel, ezáltal biztosítva, hogy mindenhol elérhető legyen növényi verzió is a parkban kapható fogásokból.
A partnerkapcsolat a Disneyland Párizzsal, ezzel a közkedvelt és ikonikus létesítménnyel, amely osztja a zöldebb jövőre vonatkozó elképzeléseinket, egy igazi mérföldkő számunkra, ahogy a növényi alapú táplálkozást egyre inkább elérhetővé tesszük Európában. Egyre több vásárló hajlik a flexitáriánus étkezés felé, és örömmel állunk a kihívás elé, hogy az igazi húshoz nagyon hasonló, de pozitív változást eredményező termékeinkkel megörvendeztessük őket
– mondta Jorg Oostdam, a Beyond Meat európai ágának ügyvezetője az együttműködésről.
Mi állhat a háttérben?
Még tavaly megírtuk, hogy az európaiak nagy része egyre inkább hajlik afelé, hogy komolyan változtasson étkezési szokásain. Sokan hajlandóak lennének csökkenteni, vagy akár teljesen elhagyni a húsfogyasztást és egyre jellemzőbb, hogy a klímatudatosság következtében az alternatív fehérjeforrások felé fordulnak a fogyasztók.
A Beyond Meat termékei az állatokból készült, nagyipari mezőgazdasági módszerekkel előállított termékekhez képest lényegesen kevesebb szén-dioxid-kibocsátással, földhasználattal, valamint energiafelhasználással készülnek, ezért sokkal kedvezőbbek klímavédelmi szempontból, mint a húsos társaik. A népszerű növényi alapú húspótló környezeti előnyeit többek között ebben a tanulmányban is alaposan kifejtik.
A növényi alapú húskészítmények és fehérjeforrások piaci részesedése évről-évre egyre csak növekszik, és ez a szám még akkor is remek mutató, ha a növekedés üteme némileg csökkent is az utóbbi időben.
A párizsi Disneyland egész Európa leglátogatottabb vidámparkja, 2017-ben (a park 25. születésnapjára) már több, mint 320 millió látogatója volt a létesítménynek, ekkora látogatószámmal pedig teljesen természetes, hogy felmerülnek az igények a növényi alapú fogások iránt.
Ráadásul a park régóta igyekszik zöldebbé tenni a működését, ennek a folyamatnak pedig egy nagyon ékes példája, hogy mostantól kezdve növényi verzióban is elérhetők lesznek a szórakoztató komplexumban felszolgált fogások.