Most olvasott cikk
Mesterséges intelligencia segítségével érzékenyít egy vegán élelmiszergyártó

Mesterséges intelligencia segítségével érzékenyít egy vegán élelmiszergyártó

A képeket mesterséges intelligencia segítségével készítették azokról a haszonállatokról, akikről a legritkább esetben készül ilyen fotó, ugyanis az állatiparban természetes élethosszuknak csupán töredékéig élnek, mielőtt leölik őket.

Ha vissza szeretnénk emlékezni, mikor láttunk utoljára egy szép kort megélt tehenet, vagy egy agg malacot, esetleg egy tisztességben megöregedett birkát, a legtöbbünknek rá kell jönnie, hogy a válasz jó eséllyel: soha.

A fejünkben felvillanó képek között keresgélve a legidősebb állatok is maximum 5 évesek lehetnek, a tejmarhák ugyanis körülbelül 4-5 éves korukra „használódnak el” annyira, hogy már nem éri meg a gazdáknak életben tartani őket, így ezek az állatok ekkor kerülnek a vágóhídra.

A malacok és a húsmarhák körülbelül egy-másfél évet töltenek ezen a földön a levágás előtt. A csirkék életét viszont már csak hetekben, vagy néhány hónapban lehet számolni – hogy a tojásipari mellékterméknek számító hím csibék egynapos életútjáról ne is beszéljünk.

Pedig természetes módon ezek az állatok mind sokkal tovább élnek. A szarvasmarhák akár egy fél évszázadot is eltölthetnének a domboldalon legelészve, de a malacok és a csirkék élethossza is évtizedekben mérhető – előbbié kettő, utóbbié körülbelül egy évtized.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Not Company US ???????? (@notcous) által megosztott bejegyzés

A NotCo, egy chilei vegán élelmiszergyártó pontosan erre a tényre szeretné felhívni a figyelmet legújabb plakátkampányával, amit az AKQA Bloom ügynökséggel közösen készítettek, és amelyben mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) generálta képeket használnak, hogy bemutassák az öreg haszonállatokat, ahogy csak nagyon kevesen találkozhattak velük.

„Ez a kampány arra emlékeztet minket, hogy a mesterséges intelligencia segítségünkre lehet, hogy virágzóbb kapcsolatot alakítsunk ki az állatokkal és a természettel” – mondja Jean Zamprogno és Fernando Pellizzaro, az AKQA Bloom két alapítója.

Úgy hisszük, hogy az idős haszonállatok képeinek nem kéne meglepőnek lennie, és a mesterséges intelligencia a növényi alapú forradalom előmozdítója lehet az élelmiszeriparban

– teszik hozzá.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

The Not Company US ???????? (@notcous) által megosztott bejegyzés

A plakátok Kanadában, az USA-ban, Brazíliában, Mexikóban és Chilében is láthatók lesznek. A cég reméli, hogy az idős állatok fotói rádöbbentik az embereket, milyen szomorú, hogy ebben az iparban az állatok természetes élethosszuknak csak töredékét élhetik le.

A NotCo és a mesterséges intelligencia együttműködése

A chilei élelmiszergyártó cég egész Latin-Amerika leggyorsabban fejlődő ilyen jellegű vállalkozása.

Az általuk fejlesztett és szabadalmaztatott mesterséges intelligenciával – aminek a neve Giuseppe – molekuláris szinten, behatóan tanulmányozzák az állati eredetű ételeket, hogy aztán kizárólag növényi eredetű alapanyagokból próbáljanak textúrában, ízélményben és állagban is ugyanolyat alkotni.

Ezzel a módszerrel az előállított termékek karbonlábnyomát is lényegesen tudják csökkenteni az állati eredetű verziókhoz képest. A NotBurger termékük például 89%-kal kevesebb CO2-t termel, mint a marhából készült húspogácsák.

(Plant Based News)

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.