Már ez az óriásvállalat is egyre jobban nyílik a vegán piac felé, miután bejelentette az új „növény, saláta és paradicsom (P.L.T.)” szlogenű szendvics felkerülését a menüjére, amely a Beyond Meat vegán húspogácsáját tartalmazza. A hamburgert először 28 kanadai étteremben mutatják be egy 12 hetes kísérleti program részeként.
A piackutató részleg vezetője, Michaela Charette egy interjúban azt mondta:
„Tudjuk, hogy nem mi vagyunk az elsők. Szántunk egy kis időt a tervezésre, hogy minden rendben menjen.”
A szendvics fő alkotóeleme a Beyond Meat pogácsa, ami az egyik legígéretesebb húsutánzat, ami ma létezik a világon. Nem csak finom, de etikus és környezetkímélőbb is, mint a hús.
Ann Wahlgren, a McDonald’s globális menüstratégia-kidolgozásának alelnöke így nyilatkozott:
„Mivel az ügyfelek érdeklődése a növényi alapú opciók iránt gyorsan felgyorsult, úgy a mi kíváncsiságunk is egyre nőtt.”
„Figyelemmel kísértük ezt az új kialakulóban lévő trendet, és most már mi is készen állunk egy tesztkörre az egyik üzletünkben.”
Ugyanakkor egy hibája is van a tesztidőszaknak: egyelőre ugyanott sütik a vegán pogácsát, ahol a húst is. Bár ez önmagában nem mond ellent a veganizmusnak alapelvének, de a legtöbb vegán fogyasztó kerüli az ilyen helyeket. Szerencsére nagyon sok mindenevő is szereti a vegán burgereket, ezért biztosan nagy lesz a kereslet így is.

Fogyasztói visszajelzések
A Beyond Meat szendvics 12 héten keresztül lesz elérhető, hogy felmérjék a vásárlói visszajelzéseket.
Wahlgren azt mondta:
„Sokat dolgozunk a Beyond Meat P.L.T. receptünkön, és most már készen állunk arra, hogy visszajelzéseket kapjunk az ügyfeleinktől.”
„A teszt során izgatottan várjuk a visszajelzéseket, hogy vásárlóink mit szeretnek a P.L.T.-ben, ezzel segítve a globális étteremláncunknak annak megértésében, mi a legjobb a vendégeink számára.”
„Ez a teszt lehetővé teszi számunkra, hogy többet megtudjunk a P.L.T. értékesítésének valós következtetéseiről, ideértve az ügyfelek igényét és az étterem működésére gyakorolt hatását.”
A Beyond Meat sikere
A Beyond Meat termékek iránti kereslet hihetetlenül gyorsan növekedett az elmúlt években és maga a márka is egyre nagyobb sikerre tesz szert, mivel a növényi alapú alternatív hús népszerűsége folyamatosan nő.
A márka nemrég 458 üzletbe vezetett be vegán kolbászokat az Egyesült Királyságban, hogy megfeleljen a hatalmas keresletnek.
Egy nemrégiben készített interjúban Ethan Brown vezérigazgató elmondta, hogy
„a cég vállalhatná a legnagyobb gyorséttermi láncok ellátását is, feltéve, ha ezt alaposan átgondolva teszi”.
A Beyond Meat hamburger bevezetésével a McDonald’s csatlakozik többi gyorséttermi márkához, mint például a Burger King, Tim Hortons, KFC és Dunkin’ Brands, ahol szintén kínálnak vegán opciókat.

2015-ben váltottam vegetáriánus életmódra, majd 2019 februárjában lettem vegán. Eleinte etikai okokból váltottam, később láttam csak meg, milyen jó hatással van a veganizmus a fizikai és mentális egészségemre, valamint milyen sokat tesz a klímaválság megfékezéséért folytatott küzdelemben is. Mivel csak pozitív változásokat tapasztaltam, szeretném másokkal is megosztani ezt az életszemléletet, valamint ezzel is segíteni az állatoknak, embereknek és a Földnek, hogy egy élhetőbb és harmonikusabb világot teremtsünk a mostani és a következő generációk számára egyaránt.