Most olvasott cikk
Az amerikaiak nem kérnek a McDonald’s vegán burgeréből és a salátákból sem

Az amerikaiak nem kérnek a McDonald’s vegán burgeréből és a salátákból sem

Hamburger élénk sárga háttéren, amiből oldalt kilóg egy salátalevél

Európában szépen fogy a McPlant, a McDonald’s vegán burgere, ám az amerikai tesztüzem kudarcba fulladt. Az Egyesült Államokban inkább a csirkehúsra szavaznak, ezért a cég is ebben az irányban tervez kínálatbővítést és befektetést.

Megbukott az amerikai tesztidőszakban a McDonald’s vegán burgere, a McPlant, így a közeljövőben biztos nem kerül vissza az Egyesült Államokban elérhető kínálatba. A Beyond Meattel együttműködve megalkotott növényi alapú hamburgert a cég San Franciscóban és Dallasban lévő éttermeiben kérhették a vásárlók.

A McDonald’s amerikai részlegének elnöke, Joe Erlinger szerint azonban a vendégek nem éltek a felkínált lehetőséggel. A termék egyik amerikai városban sem volt sikeres – idézi a Bloomberg a gyorsétteremlánc amerikai elöljáróját.

Nem hiszem, hogy az amerikai vásárló azért térne be a McDonald’sba, mert McPlantre vagy bármilyen más növényi alapú fehérjére vadászna

– fogalmazott.

Az Egyesült Államokban 2021 végén kezdtek el kísérletezni a borsófehérje- és rizsfehérje-alapú növényi „húspogácsát” tartalmazó McPlanttel. A McDonald’s vegán burgere azonban 2022 elején már nem is szerepelt az amerikai kínálatban. Erlinger azonban csak most tisztázta, hogy nem terveznek már több tesztidőszakot indítani.

A csirkehús a menő az amerikaiaknál

Nem kizárólag a McPlantre nem voltak vevők az amerikaiak, a pandémia elején a salátát is kivezették a kínálatból. Ennek okaként szintén a kereslethiányt jelölték meg. „Ha majd az emberek salátát akarnak enni a McDonald’sban, a legnagyobb örömmel vezetjük vissza. Tapasztalataink szerint azonban nem ezt keresik a vásárlóink” – mondta Erlinger.

A növényi alternatívák helyett a McDonald’s az Egyesült Államokban inkább csirkehúsalapú kínálatába fektet. Tapasztalataik szerint ugyanis ezen a piacon ebben lehet fantázia profittermelés szempontjából. Bár az amerikaiak marhahúsfogyasztásukról híresek, a gyorsétteremlánc kínálatában mostanában inkább a csirkét keresik. „Ennek a hátterében a megfizethetőség állhat. A csirkehús előállítása lényegesen olcsóbb” – magyarázta az amerikai McDonald’s-igazgató.

Európában jól teljesít a McDonald’s vegán burgere

A gyorsétteremlánc szerint jelentős különbség látható a McPlant amerikai és európai fogadtatása között. Utóbbi esetben egyértelműen sikeresnek tekinthető a növényi alapú kísérlet. Európán belül Svédországban, Ausztriában, Dániában, az Egyesült Királyságban, Portugáliában és Hollandiában is bemutatták már ezt a terméket a vásárlóknak.

Az Egyesült Királyságban és Írországban pedig emelték a tétet, ezeken a piacokon dupla „húspogácsával”, Double McPlant néven is megjelent a McDonald’s vegán burgere.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.