Európában szépen fogy a McPlant, a McDonald’s vegán burgere, ám az amerikai tesztüzem kudarcba fulladt. Az Egyesült Államokban inkább a csirkehúsra szavaznak, ezért a cég is ebben az irányban tervez kínálatbővítést és befektetést.
Megbukott az amerikai tesztidőszakban a McDonald’s vegán burgere, a McPlant, így a közeljövőben biztos nem kerül vissza az Egyesült Államokban elérhető kínálatba. A Beyond Meattel együttműködve megalkotott növényi alapú hamburgert a cég San Franciscóban és Dallasban lévő éttermeiben kérhették a vásárlók.
A McDonald’s amerikai részlegének elnöke, Joe Erlinger szerint azonban a vendégek nem éltek a felkínált lehetőséggel. A termék egyik amerikai városban sem volt sikeres – idézi a Bloomberg a gyorsétteremlánc amerikai elöljáróját.
Nem hiszem, hogy az amerikai vásárló azért térne be a McDonald’sba, mert McPlantre vagy bármilyen más növényi alapú fehérjére vadászna
– fogalmazott.
Az Egyesült Államokban 2021 végén kezdtek el kísérletezni a borsófehérje- és rizsfehérje-alapú növényi „húspogácsát” tartalmazó McPlanttel. A McDonald’s vegán burgere azonban 2022 elején már nem is szerepelt az amerikai kínálatban. Erlinger azonban csak most tisztázta, hogy nem terveznek már több tesztidőszakot indítani.
A csirkehús a menő az amerikaiaknál
Nem kizárólag a McPlantre nem voltak vevők az amerikaiak, a pandémia elején a salátát is kivezették a kínálatból. Ennek okaként szintén a kereslethiányt jelölték meg. „Ha majd az emberek salátát akarnak enni a McDonald’sban, a legnagyobb örömmel vezetjük vissza. Tapasztalataink szerint azonban nem ezt keresik a vásárlóink” – mondta Erlinger.
A növényi alternatívák helyett a McDonald’s az Egyesült Államokban inkább csirkehúsalapú kínálatába fektet. Tapasztalataik szerint ugyanis ezen a piacon ebben lehet fantázia profittermelés szempontjából. Bár az amerikaiak marhahúsfogyasztásukról híresek, a gyorsétteremlánc kínálatában mostanában inkább a csirkét keresik. „Ennek a hátterében a megfizethetőség állhat. A csirkehús előállítása lényegesen olcsóbb” – magyarázta az amerikai McDonald’s-igazgató.
Európában jól teljesít a McDonald’s vegán burgere
A gyorsétteremlánc szerint jelentős különbség látható a McPlant amerikai és európai fogadtatása között. Utóbbi esetben egyértelműen sikeresnek tekinthető a növényi alapú kísérlet. Európán belül Svédországban, Ausztriában, Dániában, az Egyesült Királyságban, Portugáliában és Hollandiában is bemutatták már ezt a terméket a vásárlóknak.
Az Egyesült Királyságban és Írországban pedig emelték a tétet, ezeken a piacokon dupla „húspogácsával”, Double McPlant néven is megjelent a McDonald’s vegán burgere.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.