Most olvasott cikk
A Lindt bejelentette az első 3 vegán csokoládéját

A Lindt bejelentette az első 3 vegán csokoládéját

Lindt vegán csokoládé

Különleges karácsonyi ajándékkal lepi meg idén a kiemelkedő minőségű csokoládéiról híres svájci márka, a Lindt & Sprungli a vegán közösséget.

A népszerű „Hello Line” sorozatba tartozó, növényi összetevőkből készülő tejcsokoládé szeletet, amely kókuszos, sós-karamellás és mogyorós ízekben kerül novembertől a polcokra, a német vásárlók kóstolhatják meg elsőként, írja a TVB.

A Rodolphe Lindt, berni gyógyszerész által alapított patinás cég is belép ezzel a vegán csokoládépiacra, igaz, közel sem az elsők között.

Pedig a csokoládégyártást megreformáló svájci márka valamikor nagyon is úttörő volt a maga nemében, hiszen az alapítónak köszönhetjük a konsírozást (melegítés és gyúrás), amelytől selymessé és lággyá vált a termék textúrája, s ő használt először kakaóvajat is az ipari gyártósorokon. Nem véletlen tehát, hogy a luxus és a páratlan ízélmény azóta is egyet jelent a Lindt névvel.

A történet vitathatatlan tanulsága, hogy még egy vezető világmárka számára sem elegendő ma már a kifogástalan minőség és a makulátlan hírnév, a piacon maradáshoz bizony a vegán keresletet is ki kell elégíteni.

Lindt vegán csokoládék
Kép: Lindt

Ebben az esetben persze elsősorban a tej kiváltásáról van szó, amelynek bizonyított káros hatásai miatt egyre többen kényszerülnek a hagyományos helyett, növényi tejből készített termékek vásárlására.

A megszokott minőségről, ízről és vizuális megjelenésről azonban senki sem szeret lemondani, a csokoládék esetében pedig ez még inkább így van.

A zabtej használatával piacra kerülő új tejszelet persze nemcsak a vegánok számára jelent majd egészséges alternatívát, de a laktózérzékenyek és a diófélékre allergiások is bátran fogyaszthatják.

A 100 grammonként 2,99 Euróba kerülő újdonság csomagolása is extra lesz, hiszen újrahasznosított papírból készítik.

Cadbury vegán csoki
Hollis Johnson / Business Insider

Növekvő vegán csokoládépiac

Az egyre szélesedő vegán termékeket is kínáló édességpiacon természetesen nemcsak a Lindt próbál újabb vásárlói rétegek kegyeiben járni a termékskála szélesítéssel.

Az elmúlt hónapokban az Egyesült Királyság egyik leggyorsabban fejlődő, 2015-ben alapított környezet- és állatkímélő egészséges táplálékokat kínáló cége, a Huel dobott piacra egy málnás, fehér csokis szeletet, amely nemcsak azért érdekes, mert tisztán növényi alapanyagokból készült, de azért is, mert nem kevesebb, mint 26 létfontosságú vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.

Az új szelek még a Birmingham-ben, 1905-ben alapított és az első tejszeletet piacra dobó Cadbury-t sem kerülték el, így az év elején elkészítették leghíresebb táblacsokoládéjuk vegán verzióját, amelynél már a környezettudatos és etikai követelményeket is maximálisan figyelembe vették.

Más kérdés, hogy a cég szakembereinek nem kevesebb, mint két évébe tellett, mire az eredeti textúrát és ízélményt tökéletesen visszaadó receptet megtalálták.

„Mindig nagy figyelmet fordítunk vásárlóink igényeire, ezért próbálunk számukra a lehető legnagyobb választékot kínálni, amelybe mostantól a Cadbury növényi alapú tejszelete is beletartozik. De csakis olyan termék kerülhet az üzletekbe, amely megtartja a fogyasztóink által elvárt és szeretett textúrát és ízélményt”

− mondta a Cadbury márkát birtokló Mondelez szóvivője.

A nagy édesipari cégek azonban most aligha dőlhetnek nyugodtan hátra, a fogyasztói társadalom átalakulása újabb és újabb kihívásokkal szembesíti őket.

Sokak számára ugyanis korántsem elegendő, ha egy termék növényi alapú, a cukor elhagyása vagy helyettesítése legalább ekkora súllyal esik a latba.

A vegán tejszelet tehát csak egy lépcsőfok, a mindenmentes, mégis egészséges, kiegyensúlyozott és a hagyományos édességekhez hasonló ízélményt adó finomságok, és egy új világ felé.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.