Leonardo DiCaprio nemcsak színészként, de üzleti befektetőként is ismert. A teljes mértékben vegán, újrahasznosított és lebomló utcai cipőket gyártó LØCI cég a legújabb beruházása.

Az angol székhelyű divatcéget 2021 áprilisában alapította Emmanuel és Frank Eribo, Philippe Homsy és Mark Quaradeghini. Célkitűzésük kezdettől fogva egyértelmű volt: fenntartható lábbeli kompromisszumok nélkül.

A cég októberben 4 millió font anyagi támogatást gyűjtött össze, amiből a brand építésének következő fázisát tervezik finanszírozni. A seed funding (magvető befektetés) kampányt a színész és környezetvédelmi aktivista, Leonardo DiCaprio vezette, akinek számos vegán üzleti befektetése mellé most már a LØCI is bekerült a portfóliójába.

Büszke vagyok, hogy a LØCI befektetője lehetek, egy olyan márkáé, amely elkötelezett a környezeti terhelés minimalizálása és a kegyetlenségtől mentes, etikus lábbelik gyártása mellett

– mondta a színész, aki olyan kezdeményezésekbe szállt már be anyagilag, mint a Mosa Meat, Aleph Farms, Neat Burger, VitroLabs Inc., vagy a Waterplan.

A cég cipői 100%-ban vegánok, felsőrészük 20 műanyag palacknak megfelelő tengeri hulladékból, bélésük parafából, újrahasznosított nejlonból és bambuszból, talpuk természetes és fenntartható gumiból, fűzőnyílásaik újrahasznosított bronzból készülnek. Ráadásul azt ígérik, hogy az online bevételük utáni profit 10%-át a vadvilág megmentésén fáradozó szervezeteknek ajánlják fel. A cipők gyártása Portugáliában történik, amely ország híres kézműves iparáról, és a legtöbb hozzávalót Európából szerzik be.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LØCI (@lociwear)

A LØCI népszerűségnek sincs hiányában. Rövid pályafutása alatt máris olyan népszerű hollywoodi sztárokat tudhat vásárlói közt, mint Ben Affleck, Mila Kunis vagy Jessica Alba. Philippe Homsy hálás, amiért DiCaprio felkarolta a céget, a színész hírneve ugyanis sokat segíthet a márka népszerűségének.

„Egy ilyen ismert befektető azonosulása a márkával páratlan hatást gyakorolhat a népszerűségre. Leonardo DiCaprio a világ egyik legismertebb embere és elkötelezett híve a környezetvédelmi ügyeknek, amivel tökéletes partnere lehet egy olyan cégnek, akiket a pozitív hatás motivál, mint a LØCI-t” – nyilatkozta Homsy, a cég marketingigazgatója.

A cég a 4 milliós befektetésből a személyzetet szeretné bővíteni, növelnék a reklámkiadásokat, és szeretnének nyitni egy Los Angeles-i üzletet is, eddig ugyanis nem rendelkeztek saját márkabolttal.