A Beyond Meat kínai Starbucks kávézók ezreiben kezdte el forgalmazni a növényi alapú termékeit. A KFC gyorsétterem-hálózat pedig bejelentette, hogy mostantól „növényi csirkefalatokat” is lehet kapni náluk, szintén Beyond Meat vegán húsból. Amint Kína kilábal a koronavírus-veszélyből, az emberek egyre többet törődnek az egészségükkel.
A cég szerint „látható, hogy növekszik a húspótlók iránti igény Kínában”. A kávézók zöme nemsokára újra kinyit a januári kényszerű bezárást követően, és sokuk szeretne vegán termékeket árulni, mert nő a kereslet a fogyasztók részéről.
Csirkeszárny, de csirkeszárny nélkül
Ezen a héten a KFC bejelentette, hogy próbaképpen egy ideig növényi „csirkét” árulnak Shanghaiban, valamint Guanghzou és Shenzhen déli városaiban. Korábban már Amerikában is tesztelték, ami óriási siker lett – ahogy a fenti képen is látható.
A nyugati cégek remélik, hogy a kínai megnövekedett igényt egy globális trend követi majd, mely kevesebb húsfogyasztást és több növényi étel fogyasztását eredményezi.
Kína egyébként húshiánnyal néz szembe, különös tekintettel a sertéshúsra, miután 2018-ban az afrikai sertéspestis és a hatóságok együttesen az állomány felét elpusztították.
„Ázsiában potenciális kulcspozíciót látunk a terjeszkedésre, és a Beyond Meat célja, hogy 2020 végére helyi termékeket gyártsunk Ázsián belül”
– nyilatkozta a Beyond Meat szóvivője.
Minden nagyvállalat kínál vegán opciót
A termékeiket már jelenleg is terjesztik Ázsia néhány országában, például Szingapúrban, Dél-Koreában, Thaiföldön, Vietnamban és a Fülöp-szigeteken.
De a Starbucks, a KFC és a Beyond Meat számára most az jelent kihívást, hogy meggyőzzenek több kínai fogyasztót a növényi húspótlók előnyeiről.
„Az egészségesebb, növényi alapú fehérjék iránt Kínában kisebb az igény, mint az USA-ban. A kínaiak eleve több zöldségfélét fogyasztanak a mindennapi étrendjük részeként, mint az amerikaiak és az európaiak. Viszonylag ritka dolog Kínában, hogy valaki vegetáriánusnak mondja magát”
– mondta Shaun Rein, egy kínai piackutató csoport tagja.
Az Egyesült Államok gyorsétterem hálózatai, mint a McDonald’s, Burger King, KFC, Greggs, Taco Bell és még sok más cég mind kínál vegán opciókat, vagy tervezik a bevezetését.

Évek óta követem a vegán életmódot. A könyveimmel egy kis iránytűt szeretnék adni az embereknek, hogyan találják meg az útjukat a világban. A gyógyítással pedig szeretnék testi-lelki egészséget adni, személyre szabott módszerekkel. Hiszek abban, hogy minden élet egyformán értékes, és mindenkiben ott rejlik az együttérzés.