A fenntarthatósági vállalások, valamint a vendégek igényeinek való megfelelés áll a hátterében annak a lépésnek, ami több ezer szállodát érint Kínában. A legnagyobb szállodaláncok vállalták, hogy 2025-re jelentősen növelik az intézmények növényi ételkínálatát.
Akik jövőre terveznek ellátogatni Kínába, azok a mostaninál lényegesen nagyobb növényi ételkínálattal találkozhatnak majd. Persze csak akkor, ha az átállást bejelentő három szállodalánc egyik hoteljében szállnak majd meg. Erre viszont elég jó esély van, a három cég együttesen több mint 3500 szállodában tervezi színesíteni a menüt növényi ételekkel – írta meg a Travel and Tour World.
Az IHG, a Dossen Group és a Huazhu Group azon elhatározása, hogy jelentős mértékben növeljék a növényi ételkínálatukat, jól mutatja a kínai vendéglátóipar vezető helyét a fenntartható étkezés előremozdításában. Nagyon felemelő a fogyasztói szokásoknak és a fenntarthatósági célkitűzéseknek ilyen mértékben megfelelő kezdeményezést látni
– mondta Cecilia Zhao, a Lever China tanácsadó cég fenntarthatósági programmenedzsere. A Lever China volt az a cég, akikkel mindhárom szállodalánc együttműködött a növényi ételkínálat növelésének kidolgozásában.
A Zhao által felsorolt szállodaláncok az InterContinental Hotels Group (IHG), a Dossen Hotels Group, egy állami kézben lévő szállodalánc, valamint a Huazhu Group Orange Hotels nevű brandje. Az IHG, ami 700 szállodával van jelen az országban, azt vállalta, hogy 2025-re az étlap 30 százaléka növényi alapú lesz. Hasonló vállalással állt elő a Dossen Hotel Group is. A körülbelül 2000 szállodát üzemeltető lánc szintén a kínálat egyharmadát változtatja növényi alapúra.
A célunk, hogy az étlapon 30 százalékban növényi ételkínálat szerepeljen, egybevág az alapvető fenntarthatósági értékeinkkel és a vendégek igényeinek legmagasabb fokú kiszolgálásával. A fejlesztéssel sokkal egészségesebb és környezetbarátabb ételkínálattal tehetünk a vendégek kedvére
– nyilatkozta Xinhua Cheng, a Dossen Group alapítója és vezetője.
A három szállodalánc közül a legnagyobb ígéretet a Huazhu Group tette. Ők az Orange Hotels kategóriájába tartozó szállodáikban növelik majd a növényi ételkínálatot, méghozzá 70 százalékra. Ez körülbelül 750 olyan hotelt jelent a cég kezelésében, ahol kis túlzással az étlapon négy fogásból három vegán lesz majd.
A fenntarthatóság és a fogyasztói igények hatására történik a növényi ételkínálat növelése
Amellett, hogy mindegyik szállodalánc megemlíti a környezeti hatás csökkentését és a fenntarthatósági célokat, amikor az ételkínálat átalakításáról van szó, a a fogyasztók által támasztott igényekről is szót ejtenek. A fogyasztók ugyanis egyes felmérések szerint Kínában is egyre nyitottabbak a növény alapú ételek iránt.
A ProVeg nemrég számolt be arról a felmérésről, amit a ProVeg Asia április és május során végzett. Ebben 1000 kínait kérdeztek a növényi ételekkel kapcsolatos általános ismereteikről. Miután kiderült, hogy milyen egészségügyi előnyökkel jár az ember számára a teljes értékű növényi étrend, a résztvevők 98 százaléka fejezte ki abbéli szándékát, hogy növényi alapú fogásokkal bővítse az étrendjét.
Azt találtuk, hogy a legtöbb ember számára fontos, hogy egészségesen táplálkozzon. Amint megtudják, mennyire egészséges, és ráadásul még környezetbarát is a növényi alapú táplálkozás, egyből többet szeretnének belőle fogyasztani
– mondta Shirley Lu a ProVeg Asiától.
A fogyasztói igényeknek való megfelelés vágya nem csak a kínai szállodaláncok sajátja. Az Emirates légitársaság is sokat dolgozott (és sok pénzt költött) azon, hogy a vegán menüt fogyasztó utasok se csüggedten és korgó gyomorral érkezzenek meg úti céljukhoz. A társaság kínálatában januárban már 300 növényi fogás szerepelt, ami azóta minden bizonnyal tovább bővült.
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.