A fenntarthatósági vállalások, valamint a vendégek igényeinek való megfelelés áll a hátterében annak a lépésnek, ami több ezer szállodát érint Kínában. A legnagyobb szállodaláncok vállalták, hogy 2025-re jelentősen növelik az intézmények növényi ételkínálatát.
Akik jövőre terveznek ellátogatni Kínába, azok a mostaninál lényegesen nagyobb növényi ételkínálattal találkozhatnak majd. Persze csak akkor, ha az átállást bejelentő három szállodalánc egyik hoteljében szállnak majd meg. Erre viszont elég jó esély van, a három cég együttesen több mint 3500 szállodában tervezi színesíteni a menüt növényi ételekkel – írta meg a Travel and Tour World.
Az IHG, a Dossen Group és a Huazhu Group azon elhatározása, hogy jelentős mértékben növeljék a növényi ételkínálatukat, jól mutatja a kínai vendéglátóipar vezető helyét a fenntartható étkezés előremozdításában. Nagyon felemelő a fogyasztói szokásoknak és a fenntarthatósági célkitűzéseknek ilyen mértékben megfelelő kezdeményezést látni
– mondta Cecilia Zhao, a Lever China tanácsadó cég fenntarthatósági programmenedzsere. A Lever China volt az a cég, akikkel mindhárom szállodalánc együttműködött a növényi ételkínálat növelésének kidolgozásában.
A Zhao által felsorolt szállodaláncok az InterContinental Hotels Group (IHG), a Dossen Hotels Group, egy állami kézben lévő szállodalánc, valamint a Huazhu Group Orange Hotels nevű brandje. Az IHG, ami 700 szállodával van jelen az országban, azt vállalta, hogy 2025-re az étlap 30 százaléka növényi alapú lesz. Hasonló vállalással állt elő a Dossen Hotel Group is. A körülbelül 2000 szállodát üzemeltető lánc szintén a kínálat egyharmadát változtatja növényi alapúra.
A célunk, hogy az étlapon 30 százalékban növényi ételkínálat szerepeljen, egybevág az alapvető fenntarthatósági értékeinkkel és a vendégek igényeinek legmagasabb fokú kiszolgálásával. A fejlesztéssel sokkal egészségesebb és környezetbarátabb ételkínálattal tehetünk a vendégek kedvére
– nyilatkozta Xinhua Cheng, a Dossen Group alapítója és vezetője.
A három szállodalánc közül a legnagyobb ígéretet a Huazhu Group tette. Ők az Orange Hotels kategóriájába tartozó szállodáikban növelik majd a növényi ételkínálatot, méghozzá 70 százalékra. Ez körülbelül 750 olyan hotelt jelent a cég kezelésében, ahol kis túlzással az étlapon négy fogásból három vegán lesz majd.
A fenntarthatóság és a fogyasztói igények hatására történik a növényi ételkínálat növelése
Amellett, hogy mindegyik szállodalánc megemlíti a környezeti hatás csökkentését és a fenntarthatósági célokat, amikor az ételkínálat átalakításáról van szó, a a fogyasztók által támasztott igényekről is szót ejtenek. A fogyasztók ugyanis egyes felmérések szerint Kínában is egyre nyitottabbak a növény alapú ételek iránt.
A ProVeg nemrég számolt be arról a felmérésről, amit a ProVeg Asia április és május során végzett. Ebben 1000 kínait kérdeztek a növényi ételekkel kapcsolatos általános ismereteikről. Miután kiderült, hogy milyen egészségügyi előnyökkel jár az ember számára a teljes értékű növényi étrend, a résztvevők 98 százaléka fejezte ki abbéli szándékát, hogy növényi alapú fogásokkal bővítse az étrendjét.
Azt találtuk, hogy a legtöbb ember számára fontos, hogy egészségesen táplálkozzon. Amint megtudják, mennyire egészséges, és ráadásul még környezetbarát is a növényi alapú táplálkozás, egyből többet szeretnének belőle fogyasztani
– mondta Shirley Lu a ProVeg Asiától.
A fogyasztói igényeknek való megfelelés vágya nem csak a kínai szállodaláncok sajátja. Az Emirates légitársaság is sokat dolgozott (és sok pénzt költött) azon, hogy a vegán menüt fogyasztó utasok se csüggedten és korgó gyomorral érkezzenek meg úti céljukhoz. A társaság kínálatában januárban már 300 növényi fogás szerepelt, ami azóta minden bizonnyal tovább bővült.