Most olvasott cikk
Mióta vége a karanténnak, újra az egekbe szökött a károsanyag-kibocsátás

Mióta vége a karanténnak, újra az egekbe szökött a károsanyag-kibocsátás

Károsanyag-kibocsátás a koronavírus pandémia után

A széndioxid-kibocsátás rohamosan megnövekedett, mióta a COVID-19 miatti szabályokat enyhítették.

Múlt hónapban egy tanulmány, mely a Nature Climate Change magazinban jelent meg, arról adott jelentést, hogy az összes károsanyag-kibocsátás 17%-kal alacsonyabb volt idén áprilisban, a lezárások közepette, mint 2019-ben átlagosan.

Míg a vizsgálatok kimutatták, hogy egyes országokban a széndioxid-csökkenés a 26%-ot is elérte, Angliában ez az adat 31% lett, Ausztráliában pedig a visszaesés 28,3%-kal lett kisebb április hónapban, olvasható a The Guardian jelentésében.

Ám egy friss tanulmány szerint a károsanyag-kibocsátás 5%-kal emelkedett júniusban, amint az országok eltörölték vagy enyhítették a szigorításokat.

„Az események gyorsan követik egymást. Nagyon kevés országban vannak még mindig szigorú korlátozások. A várakozásoknak megfelelően újból emelkedik a károsanyag-kibocsátás, de hogy ennyire gyorsan, az minket is meglepett.”

– mondta Corinne Le Quéré, a kutatás vezetője, a kelet-angliai egyetem klímaváltozási professzora.

Katasztrofális helyzet

Le Quéré az emelkedést a megnövekedett országúti forgalomnak tudja be, és arra figyelmeztet, hogy „borzalmas dolgok következhetnek be, ha ez így folytatódik. Katasztrófa állhat elő.”

Mike Childs, A föld barátai vezető kutatója is egyetértett ezzel a véleménnyel, és azzal, hogy a kormányok nem megfelelően intézkednek a problémát illetően.

„Ha a kormány azt közvetíti az emberek felé, hogy üljenek vissza az autójukba, ezzel a légszennyezés fokozódását okozzák. Az országúti közlekedés jelenti a gondot, a kerékpározás és gyaloglás pedig mindig is a megoldás része – ma méginkább, mint valaha.”

Az autók széndioxid-kibocsátásának a pandémia előtti szintnél is nagyobb emelkedése azzal magyarázható, hogy az emberek szándékosan elkerülik a tömegközlekedést a biztonsági intézkedések miatt.

Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy a visszatérő mezőgazdasági szektor, azon belül is főleg az állattenyésztés több üvegházhatású gázkibocsátásért felelős, mint a teljes közlekedési szektor együttvéve.

Az egyik legnagyobb terhet tehát az állati eredetű élelmiszerek fogyasztása jelenti a környezetünkre.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.