Idén újra megrendezték civil kezdeményezésként az Év Szaloncukra versenyt, melynek érdekessége, hogy kiemelt kategóriaként elindították az Év Vegán Szaloncukra versenyt is. A megmérettetésre meghívást kapott az összes hazai kicsi és nagy gyártó. A gyártók szabadon dönthettek az ingyenes versenyen való részvételről, illetve arról, hogy nevezés esetén hányféle szaloncukrot indítanak el a versenyben.
A piac változásait és a fogyasztói igényeket figyelembe véve határozták meg idén is a kategóriákat, melyek összeállításában a Magyar Édességgyártók Szövetsége nyújtott segítséget. Az Év Szaloncukra mellett a kézművesek külön is megmérkőztek és továbbra is külön versenyezhettek az alacsonyabb árú (699Ft/100g alatti) kategória szaloncukrai is. Az idei évben a fenntarthatóság jegyében kiemelt kategória volt a vegán szaloncukrok kategóriája.
A zsűrizésben a meghívott zsűritagok mellett az Év Szaloncukra Facebook- és Instagram-követői közül többeknek is lehetőséget biztosítottak a kóstolásra, továbbá a Szeretem a csokit YouTube-csatorna videós párosa, a MAVEG Magyar Vegán Egyesület és a Nagycsaládosok Kispesti Egyesületének tagjai és vezetői is segítségére voltak a csapatnak.
A verseny szervezői, Kovács Ádám és Kovács Gergely elmondták, hogy az esemény idén tovább növekedett és pár érdekes számot is megosztottak a versenyről:
- Az Év Szaloncukra verseny győzteseit 186 szaloncukor közül választották ki.
- A verseny 12 kategóriájának zsűrizésében több, mint 300 kóstoló segített.
- A kóstolásokra több, mint 8000 szem szaloncukrot osztottak ki zsűrizésre, hogy a megtalálják a 20 győztest.
Az idei évben először meghirdetett Év Vegán Szaloncukra kategória első helyezettje a székesfehérvári Damniczki Cukrászda birsalmás szaloncukra lett, a második helyen a Lissé Kft. meggyes-zselés vegán szaloncukra végzett, a harmadik helyezett pedig a LIDL citromos-narancsos vegán szaloncukra lett.
Ha kíváncsi vagy a verseny többi díjazottjára is, akkor kattints ide.
Balogh Edina közel 20 éve dolgozik újságíróként, melyből 7 évet töltött olyan piacvezető női és életmód lapok koordinálásával, mint a Joy, a Shape és az Active Beauty. Büszke rá, hogy pályafutása alatt az egyik legnagyobb női magazin hazánkban elsőként vált cruelty-free médiummá. Elkötelezett híve a növényi alapú étkezésnek, az állat- és környezetvédelemnek, valamint a fenntarthatóságnak.