A Gruppo Tonazzo olasz húsipari cég év végéig felszámolja hagyományos tevékenységét, hogy ezentúl a növényi alapú piacra koncentrálhasson. A cégcsoport nem az ismeretlenbe ugrik: a Kioene márkanév alatt már negyven éve gyárt növényi alternatívákat.
A marhahús-kereskedő Gruppo Tonazzo vállalat működése egyetlen padovai hentesüzletre és 136 évvel ezelőttre vezethető vissza. Közel negyven évvel ezelőtt azonban belevágott valami újba is a cégcsoport: betörtek az alternatív fehérjék piacára. Mellette pedig párhuzamosan húsipari ténykedésüket is folytatták.
„A családunk öt generációja foglalkozott húsipari tevékenységgel, negyven éve azonban egy megállíthatatlan változás vette kezdetét azzal, hogy növényi fehérjéken alapuló alternatív termékeket dobtunk a piacra” – idézi az Italianfood.net a vállalat igazgatóját, Stefano Tonazzót.
A növényi alapú készítmények külön márkanév alatt futnak. A Kioene brand – mintegy száz készítményt felsorakoztató – kínálatában hűtött és fagyasztott termékek vannak, például hamburgerek, falatkák vagy éppen falafel. Ezeket olyan alapanyagokból állítják elő, mint a padlizsán, a brokkoli, a kelkáposzta, a répa és hüvelyesek.
Most pedig újabb komoly döntésről számolt be az olasz cég.
A korábban már felvillantott innovatív és előremutató szellemiséggel ma bejelentjük, hogy a húsipari tevékenységeinket mind felszámoljuk. Így ezentúl minden erőnk és befektetésünk a növényi fehérjékre és a Kioene márkára összpontosulhat
– jelentette ki Tonazzo.
December végétől már nem hagyományos húsipari cég
„Alaposan átgondoltuk ezt a döntést a családon belül, mielőtt a kollégákkal is megosztottuk volna a hírt. Ezzel az elhatározással szeretnénk hozzájárulni a bolygó védelméhez és az egyre tudatosabb táplálkozás terjesztéséhez” – fogalmazott Albino Tonazzo, a cégcsoport Kioene működéséért felelős társigazgatója.
A Gruppo Tonazzo működésében innentől egy fokozatos átalakulás indul el. Nem egyik napról a másikra hagynak fel a hagyományos húsipari tevékenységgel, hanem december végéig számolják fel azt. Jövőre pedig már a cégcsoport minden üzeme kizárólag az alternatív, növényi alapú termékek gyártására koncentrál majd.
A profilváltás nem jelenti azt, hogy a húsipari alkalmazottaktól automatikusan megválna a vállalat. Miután a cégvezetés a Kioene fejlesztését és bővítését szeretné a húsipari tevékenység felszámolásával párhuzamosan megvalósítani, szükség lesz a munkaerőre ezen a területen. Ezért azoknak a munkavállalóknak, akiket érint az átállás, a cégcsoporton belül fel tudnak ajánlani más pozíciót.
A Gruppo Tonazzo döntése nem pusztán egy innovatív, klímavédelmi és egészségügyi okokra visszavezethető elhatározás, piaci szempontból is indokolt lehet a teljes átállás. Egy tavasszal nyilvánosságra hozott tanulmány szerint ugyanis az Olaszországban élő mindenevők 59 százaléka szeretné csökkenteni a húsfogyasztását.
A 750 fő megkérdezésével készült felmérés alapján a többség, a válaszadók 54 százaléka egészségügyi megfontolásból tűzte ki maga elé ezt a célt. A nyilatkozók arról számoltak be, hogy étrendjükben az állati eredetű termékeket
- hüvelyesekkel (57 százalék),
- hüvelyesekből készült ételekkel (43 százalék)
- és növényi alapú húsalternatívákkal (39 százalék) szeretnék kiváltani.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.