Vállalta a Lidl, hogy hollandiai üzleteiben a vegán termékek ára azonos vagy akár alacsonyabb is legyen, mint az állati eredetű megfelelőké. Emellett új készítménnyel is előálltak: ennek 60 százaléka marhahús, 40 százaléka pedig borsófehérje. A termék előállítása 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a tisztán marhahúsból álló megfelelőjének.
Több európai országban is azt a célt tűzte ki maga elé a Lidl diszkontáruházlánc, hogy 2030-ra az általa értékesített élelmiszerek fehérjetartalma 60 százalékban növényi eredetű legyen. A kiskereskedelmi vállalat például Ausztriában, Belgiumban, Horvátországban, Németországban és Hollandiában is szeretné ezt elérni.
Annak érdekében, hogy a vásárlókat a fenntarthatóbb választásokra ösztökéljék kosaruk megtöltésekor, a kiskereskedelmi lánc holland érdekeltsége tartósan hozzányúl az árcéduláihoz. A vegán termékek ára innentől kezdve azonos, esetenként alacsonyabb is lesz, mint az állati eredetű megfelelőké – derült ki a Lidl Hollandia sajtóközleményéből.
A változás érinti mind a húshelyettesítő, mind a növényi alapú tejtermékeket: a vegán sajtokat és joghurtokat is.
Az ár a fő kerékkötője annak, hogy az emberek gyakrabban válasszák a növényi alapú termékeket. Az a törekvés, hogy a növényi eredetű árucikkek ellenértéke megegyezzen a hús- és tejtermékekével, vagy olcsóbb legyen azokénál, felszámolja ezt az akadályt
– mondta Martine van Haperen, a ProVeg élelmiszer-tudatossággal foglalkozó cég hollandiai részlegének szakértője.
Nem először csökken a vegán termékek ára a Lidlben
Nem Hollandia az első ország, ahol a Lidl árcsökkentéssel szeretné a növényi eredetű termékek felé terelni a vásárlóit. A diszkontlánc Németországban vállalta, hogy fokozatosan visszaszorítja üzleteiben az állati eredetű termékek kínálatát. Ugyanakkor árparitás bevezetéséről is döntött.
Ezekkel a lépésekkel, valamint azzal, hogy a vegán helyettesítőket nem elkülönítve, hanem az állati eredetű megfelelőik mellé helyezték, jelentősen növelték azok forgalmát.
De a Lidl belgiumi részlege is arra jutott, hogy a vegán termékek ára meghatározó tényező lehet ezen élelmiszerek forgalma tekintetében. Éppen ezért májusban csökkentették ezeket állati eredetű megfelelőjük árszintjéig.
Az óvatosan tapogatódzó érdeklődőkre is gondolt a cég
A Lidl Hollandia az árcsökkentés mellett egy másik újítással is előáll. Egy olyan hústermékkel, amely 60 százalékban marhahúst, 40 százalékban pedig borsófehérjét tartalmaz. Ezzel azoknak a kedvére tehet, akik nyitottak az étrendjük módosítására, de kizárólag apró lépésekben hajlanak erre.
A kiskereskedelmi vállalat szerint a hollandok fele heti rendszerességgel fogyaszt darált húst valamilyen formában. Közleményükben hangsúlyozták, az új termék előállítása 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a tisztán marhahúsból álló megfelelőjének. Ráadásul az ára is 33 százalékkal alacsonyabb.
Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.