Most olvasott cikk
A holland Lidl bejelentette: tartósan csökkenti vegán termékei árát, és változtat a darált húson is

A holland Lidl bejelentette: tartósan csökkenti vegán termékei árát, és változtat a darált húson is

Lidl üzlet belülről: a pultban vegán és nem-vegán termékek egyaránt

Vállalta a Lidl, hogy hollandiai üzleteiben a vegán termékek ára azonos vagy akár alacsonyabb is legyen, mint az állati eredetű megfelelőké. Emellett új készítménnyel is előálltak: ennek 60 százaléka marhahús, 40 százaléka pedig borsófehérje. A termék előállítása 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a tisztán marhahúsból álló megfelelőjének.

Több európai országban is azt a célt tűzte ki maga elé a Lidl diszkontáruházlánc, hogy 2030-ra az általa értékesített élelmiszerek fehérjetartalma 60 százalékban növényi eredetű legyen. A kiskereskedelmi vállalat például Ausztriában, Belgiumban, Horvátországban, Németországban és Hollandiában is szeretné ezt elérni.

Annak érdekében, hogy a vásárlókat a fenntarthatóbb választásokra ösztökéljék kosaruk megtöltésekor, a kiskereskedelmi lánc holland érdekeltsége tartósan hozzányúl az árcéduláihoz. A vegán termékek ára innentől kezdve azonos, esetenként alacsonyabb is lesz, mint az állati eredetű megfelelőké – derült ki a Lidl Hollandia sajtóközleményéből.

A változás érinti mind a húshelyettesítő, mind a növényi alapú tejtermékeket: a vegán sajtokat és joghurtokat is.

Az ár a fő kerékkötője annak, hogy az emberek gyakrabban válasszák a növényi alapú termékeket. Az a törekvés, hogy a növényi eredetű árucikkek ellenértéke megegyezzen a hús- és tejtermékekével, vagy olcsóbb legyen azokénál, felszámolja ezt az akadályt

mondta Martine van Haperen, a ProVeg élelmiszer-tudatossággal foglalkozó cég hollandiai részlegének szakértője.

Nem először csökken a vegán termékek ára a Lidlben

Nem Hollandia az első ország, ahol a Lidl árcsökkentéssel szeretné a növényi eredetű termékek felé terelni a vásárlóit. A diszkontlánc Németországban vállalta, hogy fokozatosan visszaszorítja üzleteiben az állati eredetű termékek kínálatát. Ugyanakkor árparitás bevezetéséről is döntött.

Ezekkel a lépésekkel, valamint azzal, hogy a vegán helyettesítőket nem elkülönítve, hanem az állati eredetű megfelelőik mellé helyezték, jelentősen növelték azok forgalmát.

De a Lidl belgiumi részlege is arra jutott, hogy a vegán termékek ára meghatározó tényező lehet ezen élelmiszerek forgalma tekintetében. Éppen ezért májusban csökkentették ezeket állati eredetű megfelelőjük árszintjéig.

Az óvatosan tapogatódzó érdeklődőkre is gondolt a cég

A Lidl Hollandia az árcsökkentés mellett egy másik újítással is előáll. Egy olyan hústermékkel, amely 60 százalékban marhahúst, 40 százalékban pedig borsófehérjét tartalmaz. Ezzel azoknak a kedvére tehet, akik nyitottak az étrendjük módosítására, de kizárólag apró lépésekben hajlanak erre.

A kiskereskedelmi vállalat szerint a hollandok fele heti rendszerességgel fogyaszt darált húst valamilyen formában. Közleményükben hangsúlyozták, az új termék előállítása 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a tisztán marhahúsból álló megfelelőjének. Ráadásul az ára is 33 százalékkal alacsonyabb.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.