Most olvasott cikk
A növényi termékek továbbra is jól szerepelnek a főbb európai piacokon

A növényi termékek továbbra is jól szerepelnek a főbb európai piacokon

Növényi termékek - húspótlók

Hat országban és kilenc kategóriában vizsgálta a növényi termékek gazdasági mutatóit a Good Food Institute. Elemzésük kitér az eladott élelmiszerek mennyiségére és az ipar bevételeire is. Habár a jelen gazdasági helyzet nem kedvez kifejezetten az élelmiszeriparnak, a GFI szerint a növényi termékek így is tudtak növekedést produkálni.

Kiválóan teljesítenek Európában a növényi termékek a Good Food Institute (GFI) legújabb piaci elemzése szerint, amely a Circana eddig nem publikált 2023-as kiskereskedelmi statisztikáin alapul. A jelentés hat meghatározó – a német, a spanyol, a francia, az olasz, a holland és a brit – gazdaságot vizsgálta.

A GFI weboldalán közzétett összegzés szerint továbbra is a növényi tejek kategóriája jelenti a húzóágazatot, az eladások 41 százalékát teszi ki. Ezt követik a növényi húsalternatívák 36,8 százalékkal, valamint a joghurtok 10,8 százalékkal.

Németországban szinte minden termékkategóriában bővülés figyelhető meg éves összevetésben, de a spanyoloknál és a franciáknál is nőttek az összeladási mutatók. Az olaszoknál nagyjából maradtak a 2022-es számok, a hollandoknál és a briteknél pedig valamivel csökkentek az értékek.

Az elemzésünk alapján elmondható, hogy az alacsonyabb árak és a jobb minőség gyorsíthatja a fenntartható termékek gazdasági növekedésének ütemét. Tehát az élelmiszergyártóknak és a szabályozóknak továbbra is érdemes a fejlesztésbe és kutatásba invesztálniuk. Ezáltal ízletesebb és olcsóbb termékeket tudnak majd előállítani, ami fontos szerepet játszhat egy ellenálló, változatos és egészséges európai élelmezési rendszer kialakításában

– mondta Helen Breewood, a Good Food Institute kutatási vezetője.

A vegán termékek eladásait az ár és az íz javulása növelheti

Az utóbbi évek erős inflációs gazdasági környezetben teltek, és ez nem tett túl jót a sokszor egyébként is drágább növényi termékeknek. Ám azok a termékek, amelyek árban egyre közelebb tudnak kerülni az állati alternatívákhoz, jelentősebb növekedést értek el. Németországban például már 13 százalékkal olcsóbb a növényi tejital literje, mint a tehéntejé. A növényi termékek legnagyobb európai piacának számító országban a háztartások 37 százaléka vásárolt növényi tejalternatívát 2023-ban. A briteknél ugyanez a szám 35 százalék, a spanyoloknál pedig 40 százalék.

A másik nagy kategóriában, az alternatív húskészítmények piacán kicsit erősebbet ütött az infláció. Habár az eladásokból származó forgalom 3,9 százalékkal növekedett, az eladott mennyiség 3,2 százalékkal csökkent 2023-ban éves viszonyításban. A német háztartások 37 százaléka, a briteknél pedig 33 százalék vásárolt ilyen terméket tavaly. A spanyoloknál 19 százalék ezeknek a háztartásoknak az aránya.

Azokban az országokban is, ahol a 2023-as adatok némi visszaesést mutatnak, a 2024-es értékek egyelőre bizakodásra adnak okot. A hollandoknál a növényi húsalternatívák eladásai muzsikálnak jobban a 2023-as évhez képest. A briteknél pedig a növényi alapú szektor gazdasági csökkenésének mértéke lassul az idei adatok szerint.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének