Most olvasott cikk
A világ legnagyobb divatmagazinja, az ELLE teljesen szőrmementessé válik

A világ legnagyobb divatmagazinja, az ELLE teljesen szőrmementessé válik

ELLE magazin szőrmementes lesz

Az ELLE az első olyan divatmagazin, amely az összes felületéről véglegesen eltünteti a szőrmét, vagyis sem a szerkesztői, sem a reklámanyagok nem tartalmaznak majd szőrméből készült termékeket, ahogy weboldalaik, közösségimédia-felületeik és divatbemutatóik sem.

A hír azért jelentős, mert az ELLE a világ leghíresebb divatmagazinja, jelenleg 45 különböző kiadványt jelentetnek meg, melyek havi szinten 21 millió olvasóhoz jutnak el. A döntés természetesen a Kínában kiadott lapokra is érvényes, amely ország a világ legnagyobb szőrmeelőállítója.

A szőrme jelenléte a nyomtatott magazinjainkban és digitális felületeinken nincs összhangban a cég, valamint az olvasóink által képviselt értékekkel. Elérkezett az ideje, hogy az ELLE állást foglaljon ebben az ügyben, mely tükrözi elköteleződésünket a környezetvédelem és az állatok jóléte iránt, és amely teljes mértékben elítéli az állatok elleni erőszakot

– mondta Valéria Bessolo LLopiz, az ELLE nemzetközi vezetője.

Ez egy lehetőség az ELLE számára, hogy felhívja a figyelmet az állattokkal való helyes bánásmódra, ráirányítsa a figyelmet a fenntartható, innovatív alternatívákra és humánusabb irányba lendítse a divatipart.

A döntéssel egyet nem értők leginkább arra hivatkoznak, hogy míg a szőrme természetes anyag, addig a poliészterből készült műszőrme lényegében műanyag, ezáltal pedig kifejezetten káros a környezetre.

Örülnek az állatvédők

A vállalatra nagy hatással volt a Humane Society International és Humane Society of United States állatvédő szervezetek. A velük folytatott párbeszédet követően írta alá mind a 45 kiadvány a Creatives4Change vállalást, amely a divatipar megreformálására tesz kísérletet úgy, hogy a szereplőket az egzotikus bőrök, tollak és bunda használatának teljes mellőzésére buzdítja.

13 kiadvány már most bevezette a változtatást, 20 kiadványnál 2022 január 1-jétől lép életbe, a fennmaradó magazinok pedig 2023 január elején válnak teljesen szőrmementessé.

Amikor a világ legnagyobb divatmagazinja megfogadja, hogy szőrmementessé válik, akkor tudod, hogy a szőrmének befellegzett

– kommentálta a hírt Claire Bass, a Humane Society International angliai vezetője.

Ki lesz a következő?

Az állatjóléti és fenntarthatósági szempontok egyre több fogyasztó számára fontosak, ez pedig tisztán visszatükröződik a divatipar egyes szereplőinek szőrmeellenes lépéseiben. Pár hónappal ezelőtt a Kering csoport –  olyan luxusmárkák, mint a Gucci, Saint Laurent és Brioni tulajdonosa – jelentette be, hogy 2022 őszétől a csoport összes márkája teljesen szőrmementessé válik.

A PETA, a világ legimsertebb állatvédő szervezete szintén ünnepelte a döntést. A hírről szóló cikkükben számos olyan világmárkát felsorolnak – többek között a Gucci, a Versace és a Burberry – akik már elhagyták a bundát, és arra buzdítják Anna Wintourt, a Vogue magazin főszerkesztőjét, hogy ő legyen a következő, aki belép a 21. századba és az „állatokon hagyja a szőrmét, ahova való.”