Az ELLE az első olyan divatmagazin, amely az összes felületéről véglegesen eltünteti a szőrmét, vagyis sem a szerkesztői, sem a reklámanyagok nem tartalmaznak majd szőrméből készült termékeket, ahogy weboldalaik, közösségimédia-felületeik és divatbemutatóik sem.
A hír azért jelentős, mert az ELLE a világ leghíresebb divatmagazinja, jelenleg 45 különböző kiadványt jelentetnek meg, melyek havi szinten 21 millió olvasóhoz jutnak el. A döntés természetesen a Kínában kiadott lapokra is érvényes, amely ország a világ legnagyobb szőrmeelőállítója.
A szőrme jelenléte a nyomtatott magazinjainkban és digitális felületeinken nincs összhangban a cég, valamint az olvasóink által képviselt értékekkel. Elérkezett az ideje, hogy az ELLE állást foglaljon ebben az ügyben, mely tükrözi elköteleződésünket a környezetvédelem és az állatok jóléte iránt, és amely teljes mértékben elítéli az állatok elleni erőszakot
– mondta Valéria Bessolo LLopiz, az ELLE nemzetközi vezetője.
Ez egy lehetőség az ELLE számára, hogy felhívja a figyelmet az állattokkal való helyes bánásmódra, ráirányítsa a figyelmet a fenntartható, innovatív alternatívákra és humánusabb irányba lendítse a divatipart.
A döntéssel egyet nem értők leginkább arra hivatkoznak, hogy míg a szőrme természetes anyag, addig a poliészterből készült műszőrme lényegében műanyag, ezáltal pedig kifejezetten káros a környezetre.
Örülnek az állatvédők
A vállalatra nagy hatással volt a Humane Society International és Humane Society of United States állatvédő szervezetek. A velük folytatott párbeszédet követően írta alá mind a 45 kiadvány a Creatives4Change vállalást, amely a divatipar megreformálására tesz kísérletet úgy, hogy a szereplőket az egzotikus bőrök, tollak és bunda használatának teljes mellőzésére buzdítja.
13 kiadvány már most bevezette a változtatást, 20 kiadványnál 2022 január 1-jétől lép életbe, a fennmaradó magazinok pedig 2023 január elején válnak teljesen szőrmementessé.
Amikor a világ legnagyobb divatmagazinja megfogadja, hogy szőrmementessé válik, akkor tudod, hogy a szőrmének befellegzett
– kommentálta a hírt Claire Bass, a Humane Society International angliai vezetője.
Ki lesz a következő?
Az állatjóléti és fenntarthatósági szempontok egyre több fogyasztó számára fontosak, ez pedig tisztán visszatükröződik a divatipar egyes szereplőinek szőrmeellenes lépéseiben. Pár hónappal ezelőtt a Kering csoport – olyan luxusmárkák, mint a Gucci, Saint Laurent és Brioni tulajdonosa – jelentette be, hogy 2022 őszétől a csoport összes márkája teljesen szőrmementessé válik.
A PETA, a világ legimsertebb állatvédő szervezete szintén ünnepelte a döntést. A hírről szóló cikkükben számos olyan világmárkát felsorolnak – többek között a Gucci, a Versace és a Burberry – akik már elhagyták a bundát, és arra buzdítják Anna Wintourt, a Vogue magazin főszerkesztőjét, hogy ő legyen a következő, aki belép a 21. századba és az „állatokon hagyja a szőrmét, ahova való.”
Amatőr tájképfotós, öko-podcaster és állatjogi aktivista, aki lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. Több civil egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. Szabadidejét leginkább olvasásra, túrázásra, önképzésre és angol nyelvű vegán videók feliratozására fordítja.