A növényi húsokat gyártó THIS nemcsak a nagyszerű alternatív fehérjekészítményeiről, vegán szalonnájáról, de a szokatlan, sokszor meghökkentő marketingfogásairól is ismert.
A brit élelmiszeripari cég legújabb húzása egyedi, merész, és minden kétséget kizáróan elég hatékony is, már amennyiben az volt a cél, hogy beszéljenek a vállalatról.
A realisztikus növényi húskészítményeket – csirkefalatokat, marhahúspogácsákat, előre csomagolt szendvicseket – gyártó vállalat csillaga elég szép ütemben ível felfelé. Legújabb termékük, a klasszikus szalonnacsíkok a leírás alapján a legvalósághűbb utánzat, ami valaha készült.
A cég szerint egy ilyen minőségű növényi utánzat megjelenése után a valódi sertésből készült szalonna teljesen okafogyottá vált, a csapat hivatalos állami temetést szervezett a népszerű angol reggelik elengedhetetlen hozzávalójának.
Az eseményen díszegyenruhába öltözött rézfúvósok kísérték a virágokból kirakott „bacon” felirattal feldíszített koporsót a járókelők legnagyobb megdöbbenésére. A cég Instagram-oldalára feltöltött videót már több mint kétezren kedvelték.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
THIS – Plant-based Food (@this.uk) által megosztott bejegyzés
Az interneten sokan dicsérik a vállalat kreativitását és legújabb, meghökkentő reklámkampányukat, ám olyanok is akadnak, akik ízléstelennek tartják a megvalósítást, hiszen még csak öt hónap telt el II. Erzsébet királynő halála óta.
„Mi a THIS-nél igazán megértjük azt a túláradó boldogságot, amit a szalonna nyújtott ennek a nemzetnek. Ezt figyelembe véve nem volt más lehetőségünk, minthogy méltó temetéssel emlékezzünk meg a reggelik királyának uralkodásáról. Büszkén visszük tovább a fáklyát, de tisztában vagyunk a ránk nehezedő felelősség súlyával, hogy britek millióinak biztosítsuk a reggeli hozzávalót. Nyugodj békében, szalonna. És köszi” – nyilatkozott a reklám kapcsán Andy Shovel, a THIS társalapítója.
Számos kreatív marketingesemény van a hátuk mögött
Tavaly a bolondok napja alkalmából egy olyan álhírről forgattak videót, amiben lelepleztek egy húsüzemet, ahol már régóta a cég termékeit használják valódi hús helyett, ezzel tévesztve meg a vásárlókat.
A vicces videó persze reklámként is értelmezhető, hiszen a fogyasztóknak egyáltalán nem tűnt fel, hogy a húsüzem átveri őket és növényi készítményeket árul állati termékek helyett, ami a cég termékeinek minőségét dicséri.
Az egyik legmerészebb húzásuk az amszterdami Van Gogh Múzeum megtréfálása volt, amikor egy módosított festményt lógattak fel a falra, ami egy órán keresztül fent is maradt. A holland festő Napraforgók c. művét alakították át kicsit a cég emberei a THIS darált marhahúst ráfestve az alkotásra, a hozzá tartozó információs táblán pedig a Mincent Van Gogh név szerepelt.
A szójáték magyarra nem fordítható, de a mince (darálthús) és a Vincent szavak összemosásával jön létre.