A Naked Noble márka megálmodói belefáradtak, hogy kevés olyan mentes édesség van a magyar piacon, ami ne lenne kompromisszumos. Elhatároztak, hogy fellépnek ezzel szemben. Olyan mentes desszertkrémet szerettek volna Magyarországon piacra dobni, amely egyszerre egészséges, finom és fenntartható. Végül három verzióval is előrukkoltak 2024-ben, idén pedig triplázzák kínálatukat.
Megvan az az érzés, amikor egy fájdalmas szakítás vagy éppen egy fárasztó, rohanós nap után nem vágysz másra, mint hogy egy üveg Nutella és egy kanál társaságában elindítsd a kedvenc filmedet vagy sorozatodat? Többek között ezt a lehetőséget szerette volna visszahozni a vegánok mindennapjaiba a Naked Noble csapata.
A cég 2024-ben dobta piacra három desszertkrémjét:
- kókuszos mandulakrémből,
- málnás étcsokoládékrémből,
- valamint törökmogyoró-krémből
választhatja ki mindenki, melyik ízvilág áll hozzá a legközelebb.
A háromféle desszertkrém felhasználásának csak a fantázia szabhat határt. A törökmogyoró-krémből például készíthető forró csoki, de egyszerűen kenyérre is lehet kenni. Bármelyik megállja a helyét sütemény formájában, két piskótaréteg között. A kókuszos mandulakrémből trópusi smoothie is készülhet. De bármelyik desszertkrém remek kiegészítője lehet palacsintának és fánknak egyaránt.
A közelmúltban persze a Ferrero is előállt a Nutella vegán verziójával, ám ebben – a hagyományos változathoz hasonlóan – a cukor és a pálmaolaj a két domináns összetevő. A Naked Noble ellenben nem elégedett meg annyival, hogy „csak” vegán desszertkrémeket állítson elő.
A csapatban mindenkinek volt valamilyen személyes kapcsolódása a mentes élelmiszerekhez – akár egyéni érzékenységek, mint inzulinrezisztencia vagy egy tejérzékenység; akár világnézet, mint veganizmus révén. Azt láttuk mindannyian, hogy nagyon kevés az olyan édesség a piacon, ami ne lenne kompromisszumos. Tehát szép és jó, hogy vegán vagy cukormentes, de emellett tele van nem fenntartható vagy egészségtelen összetevőkkel is
– mesélte a Prove-nak Mészáros-Visnyei Zsuzsanna, a márka társalapítója.

Hogy a desszertkrém minél kevésbé legyen bűnös élvezet
Egy harminc éve fennálló, mentes alapanyagokat forgalmazó cég égisze alatt hozták létre – leányvállalatként – a Naked Noble márkát. „Egy fiatalos, lendületes csapat ez, ahol hiába harmincas korosztályba tartozók dolgoznak, több éve figyelemmel követjük a mentes piacot. Láttuk, hogy alakulnak az igények, milyen trendek vannak, mi az, ami állandónak tekinthető, és mi az, amit felkapnak, de jól látszik, hogy le fog csengeni. Na, a veganizmus például pont nem sorolható az utóbbi kategóriába, ez egy egyre erősödő trend.”
A Naked Noble számára azonban egyéb szempontok is fontosak voltak. A termékeik gyártásakor prioritásként tekintettek arra, hogy magas minőségű terméket állítsanak össze. „A törökmogyoró-krémben például tényleg török mogyoró van, nem mindenféle egyéb állagnövelő okosság, mellette pedig kakaó. De azt is alapvető követelményként támasztottuk önmagunkkal szemben, hogy pálmaolajtól mentes termékeket készítsünk, amelyeket – a fenntarthatóság jegyében – nem műanyag, hanem üvegcsomagolásban hozzunk forgalomba. Mindezt ráadásul elérhető áron” – magyarázta Mészáros-Visnyei Zsuzsanna.
A csapat tagjai a saját bőrükön tapasztalták meg azt, hogy vannak ugyan vegán, mentes édességek, desszertkrémek a piacon, de a legtöbb vásárlásakor kompromisszumra volt szükség. „Legyen szó akár arról, hogy vegán termék volt, de nem annyira finom, vagy akár arról, hogy finom, ellenben eszméletlen drága. Nem beszélve arról, hogy ezeknek sok esetben nem környezetbarát a csomagolása vagy éppen az összetevői. Sőt, utóbbiak akár kifejezetten egészségtelenek is lehetnek. Ezek tipikusan azok a termékek, amelyekkel az ember néha megjutalmazza magát, de tényleg csak nagyon ritkán. Ha drága, akkor ráadásul egy süteménybe sem rakunk bele szívesen egy egész üveggel.”
Újdonságokkal a tarsolyban várja a tavaszt a gyártó
A Naked Noble tavasszal újabb termékekkel bővíti a palettáját. Hét termékkel egészítik ki a meglévő hármat: kekszekkel, islerekkel és három új desszertkrémmel újítanak. Utóbbiak a nyárra hangolódva elsősorban gyümölcsös alapú készítmények lesznek.
A Naked Noble termékei a webshopjukon kívül megtalálhatóak viszonteladóknál – bioboltokban, mentes nagykerekben. A közelmúltban pedig a Rossmann kínálatába is bekerültek.
A cikk megjelenését a Naked Noble támogatta.

Csernik-Varga Adrienn korábban sport-, jelenleg gazdasági újságíróként dolgozik. Kamaszkora óta az volt az álma, hogy újságíróvá váljon, és ezt az álmot felnőttként is csak rövid időre engedte el, majd gyorsan visszatalált hozzá. Fontosnak tartja, hogy tudatos választásaival az öltözködés, étkezés, takarítás, vásárlás és az élet minden területén példát mutasson a kislányának, valamint mindazoknak, akik a környezetében és az olvasói között nyitottak a zöld megoldásokra. Amik igazán feldobják egy napját: egy jól sikerült interjú, az őszi és tavaszi napsütés, egy jó könyv és az, ha a kis családja repetázik egy-egy vegán fogásból.