Közel 400 amerikai étteremben vezetik be a Beyond Meat új termékét, a növényi alapanyagokból készült csirkehús imitációt.

A kaliforniai székhelyű, a vegán húsok piacán úttörőnek számító vállalat szerint az új Beyond Chicken csirkecsíkok ugyanúgy néznek ki, süthetőek, főzhetőek és kifejezetten ízletesre elkészíthetőek, mint a hagyományos csirkés ételek. A húsmentes csirkehús különböző növényi alapanyagokat, többek között fava babot és borsót tartalmaz.

Az új termék ropogós panírral és adagonként 14 gramm fehérjével kecsegtet, valamint GMO-, antibiotikum-, és hormonoktól mentes. Emellett nulla koleszterint tartalmaz.

“Az új Beyond Chickennel megújítjuk a baromfipiacot – ez a Beyond Meat fáradhatatlan törekvésének eredménye a kiválóságra és a növekedésre”

– mondta Dariush Ajami, a Beyond Meat innovációs igazgatója.

“Mint minden termékünk, a Beyond Chicken is finom ízt és kivételes kulináris élményt kínál, ütős táplálkozási előnyök mellett”

– tette hozzá Ajami.

Az amerikai fogyasztók, akik már nyálcsorgatva várják a nemcsirkés nemhúst, nagy mázlisták. A Beyond Meat országszerte közel 400 étteremben, köztük a Next Level Burger és a Next Level Clucker, a Dog Haus és a Detroit Wing Company éttermekben találják meg a termékeket.

A magyar (és úgy egyébként Amerikán kívüli) fogyasztóknak egyelőre még várniuk kell, hogy megízlelhessék a jövőt.

Fotó: Beyond Meat

Nem ez az első próbálkozás

Bár spanyolviasznak tűnhet, de a vegán csirke ötlete nem most pattant ki a vállalat vezetőinek és élelmiszeripari mérnökeinek fejéből.

A Beyond Chicken Strips csirkemell volt a vállalat első csirkés terméke, ami még 2012-ben jelent meg. A cég azonban 2019 elején beszüntette a termék forgalmazását a gyenge fogyasztói visszajelzésekre reagálva. De úgy tűnik, a cég túlélte ezt a pofára esést.

A marhahús-szerű Beyond Burger akkora sikert aratott, hogy 2019-ben a Beyond Meat lett az első vegán húscég, amely tőzsdére ment. Részvényeinek ára 163 százalékkal ugrott meg az első kereskedési napon, ezzel megdöntve több rekordot is.

2020 novemberében a márka elkezdte tesztelni a darált vegán sertéshúst, de kizárólag kínai éttermekben. A vállalat kifejezetten a kínai piacra hozta létre ezen termékét, mivel az országban a sertéshús a legnépszerűbb húsfajta, ami miatt több milliárd sertést ölnek meg kegyetlen körülmények között.

Idén áprilisban a vállalat tovább bővítette húsmentes kínálatát. Kiadott egy új vegán marhahúspogácsát, amely a hagyományos húshoz hasonlóan B12-vitamint is tartalmaz. A vállalat ígéretei alapján ez a jól ismert Beyond Burger “még húsosabb, még szaftosabb” változata, és 35 százalékkal kevesebb zsírt tartalmaz elődjénél.

Emellett kevesebb kalória is van bennük, mint a hagyományos marhahúsos hamburgerekben, valamint “a marhahús mikrotápanyag-profiljához hasonló” B-vitaminokkal és ásványi anyagokkal rendelkeznek.

“A Beyond Meat középpontjában az innováció áll. És a Beyond Chicken a legújabb példája annak a küldetésünknek, hogy olyan úttörő, ízletes lehetőségeket hozzunk létre, amelyek jobbak az embereknek és a bolygónknak”.

– folytatta Ajami.

Prove
A Prove.hu segít, hogy a jó emberek jó döntéseket hozzanak - útmutatók a vegán életmódról, növényi étrendről és az állatjogokról.

Írd le a véleményed!

Szünet.

A Veganuár 2020 lezárult. 
Térj vissza néhány hét múlva, hogy elsőként regisztrálj
a 2021-es kihívásra.