Most olvasott cikk
Az amerikai szenátus 1 milliárd dollárral támogatja a tejipart

Az amerikai szenátus 1 milliárd dollárral támogatja a tejipart

Amerikai szenátus 1 milliárd dollárral támogatja a tejipart

Az Egyesült Államok Szenátusa 2018-ban költségvetési megállapodást írt alá a tejiparral.

Ebben az áll, hogy 1 milliárd dollárral segítik a tejipart és állattenyésztési ágazatot. Ezen forrásokat olyan programok létrehozására szeretnék felhasználni, amelyek segítenek a tejiparnak a tejárak hosszú távú, tartós csökkentésében.

Az amerikaiak ma már főleg a növényi tejeket választják az állati eredetű tej helyett, a tejipar azonban nem tudott alkalmazkodni a változáshoz.

A tejipari pazarlás

2016 első nyolc hónapjában a tejtermelők országszerte 162 millió liter tejet öntöttek ki trágya-lagúnákba, mezőkre és állati takarmányokra – amely még mindig nem közelíti meg a tavaly fennmaradt 295 millió litert.

A világ más pontjain is nehézségekkel küzd a tejipar, amihez a fogyasztási szokások és a komolyabb állatvédelmi törvények is hozzájárulnak.

Az Egyesült Királyságban százasával zárnak be a tejipari farmok a vegán térhódítás miatt, az olasz termelők pedig a tejet kiöntve “tüntetnek” a fennálló anyagi nehézség ellen.

A jövő teje

Az emberek 1970 óta minden évben egyre kevesebb tejterméket fogyasztanak, ami azt eredményezte, hogy számos vállalat átalakította márkáit, hogy versenyképesek maradjanak a vegán alternatívákkal.

A Danone, a joghurt márkáiról ismert óriásvállalat nemrégiben fevásárolta a WhiteWave Foods-t (a Silk, Vega, Alpro és So Delicious növényi márkák anyavállalatát) míg az Elmhurst (New York City utolsó megmaradt tejfeldolgozója) befejezte a tejtermékek gyártását és ma már kizárólag mogyoróból, mandulából, kesudióból, mogyoróból, dióból és zabból készíti növényi tejeit.

Míg az állati eredetű tejtermékek fogyasztása 2011 és 2015 között 13%-kal csökkent, a növényi alapú alternatívák 1,4 milliárd dolláros iparággá váltak.

Etikus és egészséges döntés

Egy 2016-os Nielsen-felmérés szerint sok ember úgy véli, hogy a növényi tejek egészségesebbek, ugyanis gyakran kevesebb kalóriát, koleszterint és zsírt tartalmaznak, mint a tehéntej.

A jelek szerint azonban elsősorban etikai okokból nő a kereslet a növényi termékekre. Sokan az állathasználat ellen lépnek fel a fogyasztási szokásaik megváltoztatásával. A számok alapján ez bejött.

Nielsen felmérés a növényi tejekről
2016-os felmérés a növényi tejekről / nielsen.com

Egy 2017-es tanulmány szerint az előző évhez képest több mint 20%-os növekedést értek el a tejalternatívák, mint például a vegán sajt, fagylalt és joghurt. Összesen több mint 700 millió dollárt költöttek az amerikai fogyasztók ilyen termékekre.

Ezek a fogyasztói változások ugyanakkor csodálatos hírek a tejelő állatok számára is, akiket ma a tejipar gépként használelrabolják tőlük újszülött borjaikat és természetes élettartamuk negyedét sem élik meg.

Tejipar – nézd meg magad:

 


 

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.