Most olvasott cikk
Az Airbus egy vegán bőrbelsővel kialakított helikoptert készített

Az Airbus egy vegán bőrbelsővel kialakított helikoptert készített

Az Airbus repülőgépgyártó vállalat vegán belsőtérrel szerelte fel egyik vállalati helikopterét. A különleges kialakítás egy neves ügyfél, Dr. Urs Brunner, német építőipari vállalkozó kérésére készült.

Brunner felesége nem más, mint Daniela Brunner divattervező, a Giulia & Romeo divatház alapítója, melynek missziója az etikus divat, és állításuk szerint a megtermelt profitot az állatok megmentésére ajánlják fel. A márka nem használ állati eredetű termékeket, és a hölgy szerette volna, ha a helikopter is ezen elveihez igazodik.

Az Airbus a hagyományos bőr helyett egy vegán alternatívát, az Ultraleather-t használta Brunnerék helikopterében – amely úgy néz ki, mint az állati bőr, és ugyanolyan tartós is. Mind az üléseket, mind pedig a teljes pilótafülkét úgy tervezték, hogy etikus, növényi alapú bőralternatívát tartalmazzon, beleértve minden apró beltéri részt.

Vegán bőripar

A vegán bőr kifejezetten népszerűvé kezd válni az autóiparban. A Volvo nemrég fedte fel terveit, hogy minden új autóját állati eredetű bőrtől mentessé teszi. Eközben a BMW a Dessertóval együttműködve kaktuszbőrt fog használni, miután bejelentette, hogy az összes Mini és 5-ös sorozatú autóban felhagy a hagyományos bőr használatával.

A Mercedes is kísérletezik az állatmentes belső terekkel, ugyanis a vegán Forma-1 versenyző, Lewis Hamilton régóta győzködi a vállalatot, hogy hagyjon fel az állatok kizsákmányolásával, már ami a bőrbelsőket illeti.

Az előrejelzések szerint a vegán járműipari bőrpiac a 2020-2026 közötti időszakban évente akár 48%-os növekedést is produkálhat. Ennek a fejlődésnek a nyomán elkerülhetetlennek tűnik, hogy a vegán bőrt hamarosan más járművek, például repülőgépek belső terében is széles körben használják majd.

“Nagyon büszkék vagyunk csapatunk munkájára. Az általunk használt anyag repülési használatra engedélyezett és strapabíró, ám csak egy irányban nyújtható, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentett a munka, különösen az üléseknél. Itt vált döntő jelentőségűvé a gyakorlatias csapatunk kézügyessége, és örömmel mondhatom, hogy megtaláltuk a praktikus módját annak, hogy megfeleljünk az ügyfelünk kívánságainak, ami ráadásul remekül is néz ki.”

– mondta Frederic Lemos, az ACH vezetője.