Áfonyás chia puding (vegán, gluténmentes)

Áfonyás chia puding - vegán

A chiamag az elmúlt évtized superfoodja: ez a Mexikóból eredeztethető kis magocska tele van esszenciális omega-3-zsírsavakkal, kalciummal, vassal, antioxidánsokkal és fehérjével.

Legnépszerűbb fogyasztási formája a chia puding, ennek egy variációját mutatjuk most be.

Egy valamire érdemes odafigyelni a fogyasztásakor: a magokat jó alaposan meg kell rágni, különben élettani előnyei elvesznek, mivel a kemény héjú magot a gyomor egészben nem tudja megemészteni.

Hozzávalók

egy adag pudinghoz

  • 40 gramm chiamag
  • 2,5 dl növényi tej
  • 1-2 teáskanál agave- vagy juharszirup
  • kevés vaníliakivonat
  • 12 dkg kékáfonya
Áfonyás chia puding - vegán recept
© Prove.hu

Elkészítés

  1. Egy átlátszó üvegben vagy egyenes falú pohárban keverd össze a chiamagot a növényi tejjel, a sziruppal és a vaníliakivonattal. Fedd le és tedd hűtőbe legalább négy órára, de akár egész éjszakára is.
  2. Az áfonya ⅔ részét turmixold össze egy evőkanál vízzel, amíg pürészerű állagot nem kapsz. Ha az édesebb ízeket kedveled, adhatsz hozzá egy teáskanál szirupot is.
  3. Ha a chiapuding elkészült, kanalazd rá az áfonyapürét, a maradék áfonyát pedig szórd a tetejére.

Variációk: készítheted bármilyen gyümölccsel áfonya helyett, de lekvárral is finom.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.