A vegán bőr olyan népszerű, hogy fenyegeti a marhabőr piaci részesedését

vegán bőr

Az elmúlt évtizedekben a fogyasztói kereslet a hagyományos, hasított marhabőr iránt magasnak volt mondható. Főként a cipők esetében volt ez megfigyelhető – gyakorlatilag mindenki abban reménykedett, hogy a cipője igazi bőrből készült.

Az utóbbi években azonban a vásárlók megismerték és megértették azokat a környezeti és morális problémákat, amelyek a bőr előállításával járnak, és elkezdték elutasítani az állati eredetű bőrt.

A vegán bőr már jó minőségű

A fogyasztói attitűd változása számtalan márkát kényszerített arra, hogy olyan cipőket vigyen piacra, amelyek nem állati eredetű alapanyagokból készültek, hanem például műanyagból, gombából, ananászlevélből, mikrorostokból vagy vászonból. Sőt, a vegán bőr minősége egy olyan szintet ért el, hogy a vásárlók nem tudják megállapítani róla, hogy nem állati eredetű bőr.

pinatex vegán ananász bőr

Jocelyn Thornton szerint, aki alelnök egy divattal foglalkozó kiskereskedelmi vállalat – a Doneger Group – kreatív részlegén, a fiatalabb vásárlók nagy szerepet játszanak az állati eredetű bőr megszüntetésében.

Ezt azzal magyarázza, hogy az ilyen korban lévő emberek inkább a hétköznapibb darabokat részesítik előnyben. Így tornacipőket vásárolnak alkalmi cipők helyett, amely természetes módon csökkenti a keresletet az igazi bőr iránt.

Ezenfelül Thornton beismerte, hogy a fiatalabb vásárlók olyan cipőmárkákat keresnek, amelyek előállítása fenntartható módon történt.Ttehát közöttük megjelent egy igény a felelősségteljesen előállított cipők iránt.

„Ez a vásárlói kör nem szükségszerűen keres szintetikus anyagokból készült cipőt. Ők olyan termékek iránt érdeklődnek, amely nem árt a környezetnek és fenntartható.”

– nyilatkozta Thornton.

Átalakul a piac

Nem meglepő módon a divatos bőralternatívák iránti kereslet növekedése erőteljesen csökkentette az állati eredetű bőr iránti keresletet.

A 2014-es aszály – ami jelentős mértékben csökkentette azoknak a marháknak a számát, amelyeket fel tudtak nevelni – a valódi bőr árát az egekbe emelte, így ez szintén jelentős szerepet játszott a bőrpiac visszaszorulásában.

Ahogy a szarvasmarha iránti kereslettel foglalkozó Maxfield Report elnöke, Ken Maxfield nyilatkozta; ez az aszály kényszerítette a vállalatokat arra, hogy a termelésben felhasznált bőr mennyiségét csökkentsék.

votch vegán bőr karóra

Négy évvel az aszály után a marhabőr iránti kereslet még mindig nem érte el a korábbi szintet.

2016-ban a bőrcipők eladása 12%-kal csökkent, miközben a sportcipők eladása 14,3%-ot nőtt egy hamburgi piackutató intézet, a Statista szerint.

Ahogy ez a statisztika is mutatja, a bőripart komolyan veszélyezteti a vegán alternatívák iránti szilárdan növekvő kereslet.

Minden iparág alkalmazkodik

Nem csak a ruházkodás terén változik meg az igény, hanem például az autók esetén is.

Nagyon sok fogyasztó “teljesen vegán autót” akar, azaz elkerülni a lehető legtöbb állathasználatot a gyártás és előállítás során. A Tesla Inc. volt az első vállalat, aki felismerte ezt, és támogatta is az ötletet.

Az új Y modell már nem használ állati eredetű bőrt, ezt maga Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója jelentette be a részvényeseknek 2017-ben.

© 2018-2023 Prove.hu – Empátia Sztori Nonprofit Kft.