A Kellogg’s 1906-os alapítása óta a világ egyik legnépszerűbb cégévé nőtte ki magát. A termékeikkel – mint a Froot Loops, Just Right, Corn Flakes, Special K – főként reggeli alternatívákat kínálnak, és a közelmúltban előrukkoltak olyan vegán müzlikkel is, melyek zöldségeket tartalmaznak és egészségesebbek a többinél.
1995-től 2016-ig a Kellogg’s végezte, finanszírozta vagy szállította az állatkísérletekhez szükséges anyagokat. Ez több, mint 1000 állat kísérletbe történő bevonását eredményezte.
A Kellogg’s hallgatott a vegán kérelmekre
A PETA 2007 óta sürgeti a vállalatot, hogy változtasson az állatokra káros szokásain; azonban csak most jutottak el odáig, hogy eleget tegyenek a kérésnek, ezzel együtt frissítették globális politikájukat az állatkísérletekkel kapcsoltban.
Beszüntettek mindennemű állatkísérletet, amelyek kapcsán kiderült egyébként, hogy a patkányokat napokig éheztették, a vékonybélük felét eltávolították, akaratuk ellenére tömték, illetve megölték és levágták őket.
A PETA külön kiemeli, hogy ezen kísérletek egyike sem volt jogilag szükséges. A frissített irányelvek szerint a Kellogg’s beleegyezik abba, hogy nem fogad el, nem finanszíroz, illetve nem végez állatkísérleteket, kivéve, ha azt kifejezetten törvény írja elő. Ez azt jelenti, hogy még nem minősül teljesen vegánnak a vállalat, de hatalmas lépést tettek a helyes irányba.
A globális élelmiszeripar végre felismerte, hogy egyetlen forgalmazási igény sem támogatja az erőszakos táplálást, a mérgezést, a megfojtást és a patkányok meggyilkolását.
A Kellogg’s cég többé már nem az állatok kegyetlen gyilkosa. A PETA gratulál a vállalat döntéséhez, melyben magasabb minőségű, állatkísérlet-mentes termékeket gyártanak.
– Shalin Gala, PETA alelnök, USA
Az állatkísérletek csökkenése
Korábban már írtunk 5 okot, hogy miért értelmetlenek az állatkísérletek a mai világban.
A Kellogg’s mindössze egyike annak a több tucat nagyvállalatnak, amelyek manapság elhatárolódnak az állatok kizsákmányolására támaszkodó gyakorlatoktól, és inkább az állatjólléti alternatívákat támogatják.
Japán legnagyobb cukrászdája; a Morinaga & Co. a közelmúltban szintén bejelentette, hogy megszünteti azon állatkísérleteit, melyeket nem törvény ír elő.
A Yakult hasonló döntést hozott annak érdekében, hogy a laboratóriumok kiürüljenek.
Az Unilever egy, az egész világra kiható tervet hoz létre az állatkísérletek felszámolására. A közelmúltban a legnagyobb lépésük az volt, hogy Dove termékeik kísérlet-mentesek lettek. Bár maga az Unilever még nem minősül CF/vegán márkának, ezért érthető, ha a vegánok kerülik.
Múlt év végén az állatkísérlet-mentes The Body Shop kozmetikai márka összefogva a Cruelty Free International-lel egy petíciót hozott létre, melynek eredményeképp 8,3 millió aláírást nyújtott be az Egyesült Nemzetek Szervezete számára, amely az állatkísérletek befejezését kérvényezi a kozmetikai iparban.