Angus Reid új felmérése szerint a megkérdezett kanadaiak 95 százaléka tájékozott a növényi alapú húskészítmények terén, és a fiatalabb generációk – 18 és 34 év közöttiek – pedig igazán hisznek abban, hogy ez a jövő.

A kanadaiak harminckilenc százaléka próbálta már a növényi alapú húspótlókat. A megkérdezettek negyvenöt százaléka szerint azonban csak divat a húsmentes étkezési szokás.

– nyilatkozta Angus Reid.

A fiatalok 58 százaléka azt állította, hogy már próbálta a húspótló készítményeket, és 48 százalékuk a jövőben is fogyasztani szeretné őket.

A közvélemény-kutatásból az is kiderült, hogy a húsfogyasztó kanadai állampolgárok 22 százaléka csökkenteni szeretné húsbevitelét. A 18 és 34 év közötti rétegben ez az arány 39 százalékra növekszik.

Úgy tűnik, hogy jelentős generációs megosztottság van.

Vegán laborhús Beyond Meat
100% vegán húspogács / Beyond Meat

Globális változás

Nem egyedül Kanadában figyelhető meg ez a trend; a világ minden táján megváltozott a fiatalok hozzáállása az étkezéshez.

Az Egyesült Államokban egy tavalyi tanulmány kimutatta, hogy szemben az idősebb generációkkal, az Y generáció közel 80%-a rendszeresen fogyaszt húspótló alternatívákat. Svédországban a millenniumok (a 2000-es évek tinédzserei) 30 százalékkal több növényi alapú ételt esznek annak érdekében, hogy csökkentsék szénlábnyomukat.

A húsfogyasztó társadalom rossz hatással van a környezetre; többek közt az emberi élelmezésre szánt hús kitermelése felelős az üvegházhatást okozó gázok 14-18%-áért, illetve az erdőirtások vezető oka is.

A nemrégiben történt amazonasi erdőtűz például arra vezethető vissza, hogy a szarvasmarha tenyésztők maguknak akarták kitisztítani a területet, hogy még több marhát tenyészthessenek ott.

Ez is érdekelhet ➡  A marhatenyésztők miatt ég az Amazonas, még több húst akarnak előállítani

Az Egyesült Királyságban a millenniumok és a Z- generáció 66 százaléka gondolja úgy, hogy a vegán mozgalom növekedése várható; az előbbiek 49 százaléka szerint a növényi húspótlók az éttermekbe is berobbannak majd, mely az egyre aggasztóbb környezeti károk felismerésének köszönhető.

Néhány Z-generációs még ennél is ambiciózusabb. Tavaly szeptemberben a ThoughtWorks tanulmánya feltárta, hogy a brit Z-generációs korosztály 20 százaléka szerint 2030-ra az egész világ húsmentessé válik.

A váltás nem csak a bolygó egészségének szempontjából létfontosságú, hanem az emberek egészségi állapotának javításához is nagymértékben hozzájárulna. Az állati termékek és a különféle súlyos betegségek összekapcsolhatók, tanulmányok ugyanis kimutatták, hogy a rák kockázatának növekedéséért is felelőssé tehető vörös- és feldolgozott húsok fogyasztása.

Az elkövetkező évtizedben az ételek valószínűleg szorosabban kapcsolódnak majd a együttérzéshez, az egészséghez és a jólléthez.

– mondta Kevin Flynn, a Thoughtworks kiskereskedelmi vállalat stratégiai igazgatója.

Prove.hu
Klau

Klau

Publicista
21, vegan ELTE TTK

Írd le a véleményed!