Magas fokozatra kapcsolt az Impossible Foods növényi húshelyettesítőket gyártó cég marketinggépezete. Az új reklámkampány nemcsak azoknak szól, akik már eleve nyitottak voltak a növényi alapú étkezésre, de szeretnék elérni, hogy a húsimádók is úgy tekintsenek rájuk, mint egy olyan élelmiszeripari cégre, amelyik húskészítményeket gyárt – csak éppen növényekből.
Az utóbbi hetekben számos kreatív reklámot láthattunk a növényi alapú élelmiszergyártóktól – és az ellenérdekelt oldaltól is. Talán ez ihlette arra az Impossible Foods marketingeseit, hogy egy nagyszabású reklámkampányban népszerűsítsék a növényi alapú húskészítményeket.
A cég eddig nem kifejezetten brillírozott ezen a területen, inkább szájhagyomány útján, valamint nagynevű partnerek által próbáltak meg népszerűbbé válni – mint pl. a Burger King –, de úgy döntöttek, változtatnak az eddigi stratégián.
Céljuk, hogy a brand sokkal elérhetőbbnek tűnjön, és egyaránt meg szeretnék szólítani a vegánokat, vegetáriánusokat, flexitáriánusokat és a húsimádókat is.
Beéneklik magukat a hús történelmébe
A kampány első eleme egy másfél perces musical, amiben az emberiség és a húsevés nagyon rövid történetéről énekel Noah Weisberg, megemlítve a hunokat, az egyiptomiakat és az aztékokat is, mielőtt bemutatná a történelmi áttekintés legújabb – jelenkori – szereplőjét, a növényt.
A „Making Meat History” című rövid, zenés produkció címét kétféleképpen is lehet értelmezni. Egyrészt érthetjük úgy, hogy az Impossible Foods célja a történelemkönyvek hasábjaira űzni a húsfogyasztást, hogy helyébe a növényi alapú alternatív fehérjeforrások kerüljenek. Másrészt utalhat arra is, hogy az Impossible szeretne a hústörténelem részévé válni, csak éppen a növényi termékekkel.
Egy másik spot, a The Summer of Impossible pedig kifejezetten a húsimádókat célozza meg, akiknél azt szeretné elérni a cég, hogy tekintsenek rájuk is húskészítményeket gyártó cégként, azzal a különbséggel, hogy ők növényekből állítják elő a termékeiket.
Ezek direkt nagyon könnyed és érthető reklámok, hogy a termékeink és az állati eredetű verziók közötti választás ne tűnjön annyira ijesztőnek. Azt akarjuk, hogy a vásárlók tudják, nem kell feladniuk az imádott húsokat. Az Impossible termékek húskészítmények, csak növényből készülnek, szóval ugyanolyan finomak, csak van számos előnyük
– mondja Leslie Sims, a cég marketing vezetője.
Az Impossible Foods a frissen alakult SUPER SERIOUS nevű kreatív stúdióval együttműködve hozta létre a kampányt, melynek alapítója Terry Crews amerikai színész.