Impossible-Foods-vegán-húspótló-burger

Az amerikai fiatalok többsége nyitott a növényi alapú termékekre és támogatná a húsadót

Egy új piackutatás részletes betekintést nyújt az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiba, azon belül is a növényi alapú termékek iránti álláspontjukról tudhatunk meg többet. A kutatásban résztvevő fiatalok még a húskészítményekre kivetett többletköltségeket is nagy mértékben támogatnák.

A Veylinx piackutató cég közzétett egy felmérést, amelyet 3538 amerikai fogyasztó bevonásával végeztek, és amely nagy részben a növényi alapú fehérjekészítményekkel kapcsolatos vásárlói szándékokat vizsgálta.

Habár biztosan nem ez az első piackutatás, amely olyan kérdésekre keresi a választ, mint hogy melyik a legvonzóbb megnevezés egy vegán termék kapcsán, vagy hogy mi motiválná a fogyasztót több növényi termék vásárlására, a Veylinx vállalat megközelítése elég egyedinek számít. A weboldalukon olvasható információk alapján a Nobel-díjas Vickery-aukció módszerét alkalmazzák.

A lényeg, hogy a cég nemcsak megkérdezi a fogyasztókat a véleményükről, hanem a tényleges fogyasztói viselkedéseket elemzi azáltal, hogy a kutatásban résztvevők saját pénzükkel licitálnak az egyes termékekre, amiket azután meg is kell vásárolniuk.

Mit mutatnak a számok?

Csupán a kutatásban résztvevők 5%-a (~177 ember) vallotta magát vegánnak, vagy vegetáriánusnak, a résztvevők túlnyomó része úgy gondolja, meg lehetne győzni arról, hogy több növényi fehérjekészítményt fogyasszon.

Még mindig az állati alapú fehérjekészítmények generálják a legmagasabb vásárlási hajlandóságot, de az alternatív források sincsenek nagyon lemaradva. Hamburgerekhez, színhúshoz és szárított húshoz a sejtkultúrával tenyésztett megoldást választanák a legtöbben, míg a lasagne-hez és a szalonnához a húshoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező növényi alapú termékeket kedvelik jobban a fogyasztók.

Habár egyes terméktípusok esetében, amilyen a hamburgerhús, vagy a hot dog, már elég telített a kínálat – ezáltal nehéz piaci részesedést nyerni –, a kutatásunk azt mutatja, hogy számos területen, mint például a tengeri húsok, a szárított húskészítmények vagy a készételek, a fogyasztók továbbra is keresik az újonnan megjelenő növényi variációkat

– nyilatkozta Anouar El Haji, a Veylinx CEO-ja.

Elnevezés szempontjából a vegan jelző volt a legkevésbé vonzó, míg a meatless (húsmentes) illetve a veggie (zöldséges vagy egyes esetekben akár vegetáriánus) hallatán jóval többen nyúltak a pénztárcájukba.

Jól látható az is, hogy az állatok jólléténél, illetve a környezeti hatások megelőzésénél a személyes egészségi szempontok lényegesen fontosabbak a legtöbb vásárló számára. A kutatásban résztvevők 42%-a egészségügyi okokból, 35%-uk pedig az ízük miatt vásárolja a növényi fehérjekészítményeket.

Ezzel összecseng, hogy sokkal inkább a jobb íz (35%) vagy a kedvezőbb ár (28%) ösztönözné az embereket több vegán termék vásárlására, mintsem a környezeti előnyök vagy az erkölcsi motiváció.

A húskészítmények iránti vásárlói kedv bizonyos mértékben csökken, ha negatív üzeneteket – legyen akár állatjóléti, akár környezetvédelmi – csatolunk a termékhez, de az egészségkárosító figyelmeztetések mindössze 2%-os esést eredményeznek.

(Cision)

Ez a cikk is érdekelhet:

Szendvicskrémek három variációban, három külön tálkában, mellettük csicseriborsó

Színesítsd a reggelit ezekkel a házi szendvicskrémekkel!

Fáradt vagy éppen pörgős reggelekre is lehet frissítő és tápláló

Kőrösi Bogdán írás iránti szeretete hosszú évekre nyúlik vissza. Az ELTE BTK egyetemi újságjának hasábjain és több online felületen jelentek meg cikkei, filmkritikái, beszámolói. Az írás mellett lelkesen érdeklődik a fenntarthatóság és a természetvédelem iránt. A Mondolo Egyesület alapítótagjaként rendszeresen részt vesz környezeti neveléssel, fenntarthatósággal és ismeretterjesztéssel kapcsolatos projektek szervezésében és lebonyolításában. A veganizmus jelenti számára azt az életfilozófiát, amivel kompromisszumok nélkül tud azonosulni, immáron közel egy évtizede.

Küldd tovább a cikket!

Kövess minket Facebookon is!

Neked ajánljuk

Wokban szószókkal barnára sült dinnyehéj szezámmaggal, mellette kurkumás rizs, ázsiai hangulatú tányér

Wok’n’rind – avagy így lesz a görögdinnyehéjból tüzes ázsiai street food

Quesadilla kapros uborkasalátával|Quesadilla piros színű szósszal|

Mexikói ízvilágú, batátás quesadilla – laktató, fehérjében gazdag fűszeres fogás

Gombakrémleves fekete tányérban, szürke felületen

Gombakrémleves csicseriborsóval – tápláló és melengető komfortfogás

Legnépszerűbb

Receptajánlók és a legfontosabb tippek a tudatos élethez

Csatlakozz 40 000 fős hírlevél-közösségünkhöz, és kapj heti inspirációkat.

Olvass tovább:

Szűrők

Elkészítési idő

Elkészítési idő

Recept típusa

Recept típusa filter

Konyha

Konyha filter

Allergén

Allergének