Egy új kutatás szerint idén a húsevők 216 millió vegán burgert fogyasztottak, ami az összes megrendelés 95%-át teszi ki.

Az eladások számát főként a flexitárius étrendet követők vezetik; a kutatás ezt a sikert a növényi alapú húsok realisztikus ízvilágának tulajdonítja.

Összesen 228 millió hamburgert vásároltak gyorséttermekben, és bár az NDP piackutató csoport szerint a marhaburger még mindig a legnépszerűbb, ez az emelkedés az eddigi felmérésekhez képest már lassuló tendenciát mutat. A felnőttek 18 százaléka mondja, hogy próbál több növényi alapú ételt fogyasztani, míg 60 százalékuk inkább a több fehérjét részesíti előnyben.

A növényi alapú burgerek népszerűségének növekedése főként annak köszönhető, hogy már a vezető gyorsétterem-láncoknál, mint például a Burger Kingnél, a White Castlenél, és a Carl’s Jr.-nál is elérhetővé váltak ezek a fajta ételek.

Minden étterem bevezeti a vegán ételeket

A White Castle múlt nyáron dobta piacra az Impossible Burgerét, valamint a húsmentes Whoppers év végére országszerte elérhető lesz a Burger King menüjén. Carl’s Jr. még ez év elején bocsátotta áruba a Beyond Burger nevezetű márkát.

A vegán életmód továbbá már nem a hippi ellenkultúra megtestesítője – olyan hírességek, mint Snoop Dogg, az NBA sztárja, Kyrie Irving, Jaden Smith, és a Black Eyed Peas frontembere, will.i.am mind reklámozói a húsmentes burgereknek. A kutatás szerint, hiába a vegánok és vegetáriánusok veszik a legtöbb vegán burgert, mégsem ők állnak a piaci növekedés hátterében.

„A növényi alapú burgerek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy anélkül kapják meg a burger-élményt, hogy le kelljen mondaniuk bármiről”

nyilatkozta Darren Seifer, az NPD élelmiszer-és italgyártó cég elemzője.

„Az amerikai fogyasztók nem mondtak még le a marhahúsos hamburgerekről, de hajlandóak néha kicsit felrázni a megszokott dolgokat.”

A legújabb eredmények az előző kutatásokat igazolják. A Dining Alliance, az Amerikai Egyesült Államok élelmiszerek beszerzéséért felelős szervezete szerint múlt évben 268 százalékkal nőtt a vegán húsok eladásainak száma, elsősorban a Beyond Meat és az Impossible Burger realisztikusságának köszönhetően.

Ez is érdekelhet ➡  A McDonald's vegán Happy Meal menüt indít

A szupermarketek is tudják

A szupermarketek hasonló tendenciát mutatnak. A DuPont Nutrion tanulmánya azt mutatta, hogy a vásárlók 65%-a vesz növényi alapú ételeket, ezzel megkísérelve a flexitárius étkezési szokások felvételét.

„A táplálkozási szokások szeizmikus változása globális mértékű, ez pedig igen jelentős piaci lehetőségeket teremt. Kiemelendő, hogy a legtöbb vásárló esetében ez már többről szól, mint puszta kísérletezésről, sokkal inkább az egészség, az életstílus, valamint társadalmi tényezők állandó megváltoztatásáról.”

– mondta Greg Paul, a DuPont Nutrion & Health italgyártási marketing vezetője.

A Beyond Meat – ami a termékeit az állati eredetű húsok mellett árulja sok áruházban – szerint a növényi alapú húspogácsák vásárlóinak 93%-a nem vegán.

Oszd meg - 1 kattintás!
Prove.hu
H. Viktória
2015-ben váltottam vegetáriánus életmódra, majd 2019 februárjában lettem vegán. Eleinte etikai okokból váltottam, később láttam csak meg, milyen jó hatással van a veganizmus a fizikai és mentális egészségemre, valamint milyen sokat tesz a klímaválság megfékezéséért folytatott küzdelemben is. Mivel csak pozitív változásokat tapasztaltam, szeretném másokkal is megosztani ezt az életszemléletet, valamint ezzel is segíteni az állatoknak, embereknek és a Földnek, hogy egy élhetőbb és harmonikusabb világot teremtsünk a mostani és a következő generációk számára egyaránt.